איך לגרום לילד לאהוב את המיטה שלו?

איך לגרום לילד לאהוב את המיטה שלו?

תוכן עניינים

החיבור שבין הילד למיטה

פעמים רבות התחושה בקרב הורים היא שהילד פשוט לא מתחבר למיטה שלו. ובשביל להירדם הוא זקוק לעזרה, לאמפתיה ולניחום. טקס שלם שנועד להכניס אותו לתוך השינה. הבעיה לא מתמקדת רק בהרדמה, אלא גם בשעות ליל מאוחרות בהן הילד קם וקורא להוריו. מה עושים?

התשובה היא במקום מסוים די פשוטה: כדי שהילד יאהב את מיטתו, הרי שעלינו פשוט לתת לו להירדם בה. בכוחות עצמו.

מה זאת אומרת?

למה הילד בוכה כששמים אותו במיטה? למה הוא מסרב להיכנס אליה? או זקוק לנו? במקרים רבים שפגשתי בהם, אני וההורים שליוויתי, נוכחנו לגלות שהם פשוט לא נתנו לילד את ההזדמנות להירדם לבדו. ברגע שהוא בכה, ישר הרימו אותו, הוציאו אותו, או עזרו לו להירדם עם ליטופים, עם בקבוק (תלוי כמובן בגיל) וכיוצא בזאת.

כאן למעשה מתקיימת הטעות הקריטית.

עוצרים את כדור השלג

פעם אחת הילד לא נרדם ועזרנו לו, פעם שנייה, פעם שלישית. מתחילה כאן תופעה שהופכת להרגל ומתעצמת ומתעצמת עוד ועוד.

הגלגל ממשיך מדי לילה ולילה, ועלינו לעצור זאת בכך שנראה לילדינו שאפשר להירדם במיטה, שכיף להירדם במיטה.

1. אם מדובר בתינוק

במידה ומדובר בתינוק הרי שזה עונה על ייעוץ השינה הקלאסי שנועד להטמיע בקרב הילד או הילדה הצעירים את תחושת המסוגלות העצמית.

בהדרגה, נרגיל את התינוק לכך שהוא מסוגל לישון לבדו ושהוא מסוגל להרדים את עצמו גם אם יתעורר באמצע הלילה – בכוחות עצמו.

בגישת 'לילה טוב לשינה בריאה' אנחנו גורמים לתינוק להתיידד עם המיטה שלו, עם העריסה, עם הלול. תמיד ניתן מענה לבכי, נוציא מן המיטה לרגע להרגיע, או נלטף. אך לפני שיירדם חזרה, כאן נעצור ונניח לו להירדם לבדו.

הגישה נוקטת בהדרגתיות. לא כך סתם פתאום נחליט שלא ניגש יותר למיטתו של התינוק למרות כל הבכי והצעקות. כן ניגש, כן ניתן מענה, אך נוריד בהדרגה את התלות.

2. אם מדובר בפעוט

במקרים אחרים ייתכן מאוד ומדובר בפעוט שלמשל לא הצליח להתרגל למיטה החדשה שלו. ישנם גם מקרים מאתגרים יותר בהם מדובר בפעוט שלא מסוגל להירדם בעצמו בכלל, ובנושא זה אשמח להפנות אתכם למאמר שכתבתי בנושא.

ילדכם יודע לזהות אם אתם סומכים עליו, וככל שתראו לו שאתם בטוחים בו, כך גם הוא ירגיש בטוח בעצמו.

זה בסדר להרגיע את הילד, אך אל תרדימו אותו.

קבעו לעצמכם מועד שבו תיקחו לכם מספר ימים בהם תתעקשו שהוא יירדם לבדו. כן תגיעו, כן תפגינו אמפתיה, אך לא תרדימו. לא תערכו טקס שלם כדי שהפעוט יירדם.

אני מכין אתכם: קחו לכם ימים שבהם אין פרויקט חשוב בעבודה ואין מטלות שמצריכות מכם עירנות. מדובר ב-3 עד 4 ימים קשים, ולאחריהם יתחולל שינוי מקצה לקצה.

מלווים את הילד ומאמינים בו

אם אנסה לסכם את הגישה והיא נכונה הן לתינוקות והן לפעוטות, הרי שאנחנו גורמים לילד להתגבר על הקושי, בכך שאנחנו שם לידו, מוכנים לעזור לו, מלווים אותו, אבל גם מאמינים בו שהוא יכול לעשות זאת לבד.

זה הסוד שטמון בכל הדרכת הורים. מטרתנו היא לעזור לילדינו, לגדל ילדים עצמאיים יותר, חזקים יותר. בעלי מסוגלות וחוסן אישי. בעלי כוחות להתמודד עם כל היבט והיבט בין אם עכשיו, ובין אם בחיים הבוגרים.

היו נחרצים, והיו סמוכים ובטוחים שבתוך זמן קצר הילד יאהב את מיטתו ויישן בה שנת ישרים.

שליחת שאלה

רוצים לדעת כיצד ניתן לחולל שינוי כבר מן המפגש השלישי?

התקשרו אלי: 050-9990416, או תארו לי את המקרה כאן ואשוב אליכם בהקדם:

אודותיי

שמי רון שמעוני, איש חינוך, בעל תואר שני בחינוך, מוסמך לייעוץ הורים בגישת מיכל דליות וייעוץ שינה בגישת 'לילה טוב לשינה בריאה'.

בכל שאלה והתייעצות בנושא, אני מזמין אתכם ליצור איתי קשר טלפוני, לכתוב לי בווטסאפ או להשאיר לי פניה באתר. בטופס יצירת הקשר תמצאו גם שדה פתוח לטקסט, ובו תוכלו לרשום לי את המצב הנקודתי עמו אתם מתמודדים.

מכירים הורים שיוכלו להיעזר במידע? שתפו אותו איתם :)

לשיחת ייעוץ ראשונית:

לשיחת ייעוץ ראשונית:

השארת פניה מהירה:

התייעצו איתי

השאירו פניה