הדרכת הורים ברעננה

רון שמעוני, הדרכת הורים ברעננה

תוכן עניינים

רון שמעוני, ייעוץ ברעננה

היי, וברוכים הבאים לאתר שלי,

שמי רון, אני מנהל חטיבת ביניים, בעל תואר שני בחינוך ובוגר התכנית הלימודית להדרכות הוריות במכללת לוינסקי המונהגת בשיטת מיכל דליות. בעל כ-15 שנות ניסיון במערכת החינוך, ואבא לשני ילדים מקסימים 🙂

לרשותי 2 קליניקות, האחת ברעננה והשנייה בתל אביב.

הרצון או השיקול אם ללכת להדרכה הורית יכולים לנבוע ממגוון רחב של נסיבות שונות:

  • אנו יכולים לחוש במצוקה מסוימת לנוכח בעיה התנהגותית שאיננו יודעים להפסיקה או להגיב אליה
  • אנחנו יכולים גם להרגיש שחסר לנו כלי מסוים כדי לתמוך בילד שלנו; למשל אם הוא נורא מתוח לקראת בחינה, או אולי נראה לכם שהוא סובל מבעיה חברתית מסוימת.
  • אנחנו יכולים להימצא באתגר מסוים שיקשה עלינו דוגמת איך להסביר לילדים שמתגרשים, ואיך לנהל את התא המשפחתי לאחר הגירושין. הקורונה היא גם דוגמה מאוד מורגשת לאתגר שמלווה משפחות רבות.

ראשית, אם אינכם בטוחים אם כדאי או לא לגשת להדרכה, אני אשמח להזמינכם למדור ייעוץ הורי אונליין שבאתר שלי, שם תוכלו לשאול אותי לגבי הסיטואציה בה אתם נמצאים ולהסביר לי בשדה למלל חופשי.

וכאן במאמר הבא, אספר לכם קצת יותר על המפגשים הצפויים לנו, וכיצד ההדרכה ההורית נראית הלכה למעשה.

איך ההדרכה נראית בפועל?

מדובר ב-8 מפגשים.

המפגש הראשון

המפגש הראשון נערך בקליניקה. כבר מן המפגש הזה, אתן לכם עצות ליישום בבית. 

מדובר במפגש חשוב שכן הוא מציג לי את נקודת המבט של כל אחד מן ההורים על המצב.

פעמים רבות אנחנו מגלים שלכל הורה יש קווים אדומים שונים, וחשוב 'לאחד כוחות' ולשתף פעולה כדי להביא לשינוי משמעותי.

אשמח להבין מה מטריד אתכם, מה גורם לכם לחוש בחוסר אונים אל מול התנהגותו של ילדכם, מה אתם רוצים לשנות ומה היעד שאותו אתם רוצים להציב.

זהו בחלט מפגש שעושה הרבה סדר בתכנית הפעולה שלנו.

המפגש השני

המפגש השני הוא שונה בנוף של ההדרכה, והחשיבות שלו היא רבה. 

הפעם אנחנו יוצאים מן הקליניקה ועורכים אותו ממש אצלכם בבית.

זהו מפגש שבו אני על תקן צופה, ובוחן את האינטראקציות שבבית. המבוכה הקלה מן הסגנון של המפגש היא בהחלט מובנת, אך התרומה שלו לתהליך שלנו היא עצומה.

יש את נקודת המבט שלכם לנוכח האתגר שאיתו אתם מתמודדים, ויש את האופן שבו גורם אובייקטיבי יחווה את הדברים.

זהו מפגש שמאפשר לי להתרשם מהאינטראקציה שלכם עם ילדיכם, האינטראקציה בין ההורים, התגובות הוורבאליות והתגובות הא-מילוליות, האווירה ששוררת בבית.

מפגשים 3 עד 8

המפגשים הבאים חוזרים אל הקליניקה.

חשוב נורא לייצר סביבה ניטרלית, סביבה שתשרה עלינו אווירה של מפלט, של פורקן, לא רק להסביר מה קורה, אלא מה אנחנו מרגישים.

בכל מפגש נבחן את התגובות שלנו, כיצד השינויים שערכנו הביאו לשינוי המיוחל או הציבו בפנינו אתגר.

אוכל בהחלט לומר שבתוך מספר מפגשים בודדים, אפשר לראות שינוי משמעותי.

האם המפגשים עשויים להתארך?

כמעט שכל ההדרכות ההוריות שאני מעביר מסתכמות ב-8 מפגשים, ומביאות אותנו אל המטרה.

שליחת שאלה

רוצים לדעת כיצד נוכל לחולל שינוי באווירה שבבית?

התקשרו אלי: 050-9990416, או תארו לי את המקרה כאן ואשוב אליכם בהקדם:

אבל איך מביאים לשינוי?

זה אולי יישמע קצת משונה בתחילה, אבל אם נחשוב על זה שוב ושוב, ההיגיון בהחלט יתבהר 🙂

גישתי היא שילדינו הם לא אלו שצריכים לשנות את התנהגותם. אלה הם אנחנו ההורים, שקודם כל צריכים לשנות את התנהגותנו / תגובותנו.

קשה נורא לגרום לילד לשנות את האופן שבו הוא מתנהג על-ידי כך שנבקש זאת ממנו, ועל אחת כמה וכמה אם נרים עליו את הקול (דבר שרק יעורר אנטיגוניזם).

קל נורא מנגד, שנחליט לשנות את האופן שבו אנחנו מגיבים ומתנהגים.

דרך השינוי שאנו נחולל בנו, נשפיע על האופן שבו הילד שלנו מגיב אלינו.

דוגמה:

אם למשל הילד שלנו לא יסכים להתקלח ויסרב בתוקף. אפשר להילחם איתו על כך, ואפשר גם לוותר אך לומר לו שבגלל שהוא לא מריח נעים, אז לא נלך היום לסבא וסבתא.

ילדים הם עם חכם, מאוד חכם. הם יודעים להסיק אם משהו משתלם להם או לא.

לא צעקתם, לא התרגזתם. הודעתם לילדכם שהיום לא הולכים לסבא וסבתא. הוא מצדו מרגיש שהוא הפסיד, והוא יידע גם לעשות את החישוב של מה כדאי לו לעשות להבא.

את הגישה הזו שלי, תוכלו למצוא במגוון המאמרים השונים שאני מפרסם אצלי בבלוג שבאתר.

האם הדרכה תקפה גם למקרים מורכבים?

כן, הדרכות הוריות יכולות בהחלט לספק פתרונות גם למקרים שמתפרשים על-ידינו כמורכבים.

אני אף שמח לבשר לכם שפעמים רבות, דווקא המקרים שנדמים לנו כקשים ומאתגרים, הם פשוטים וקלים לפתרון.

דוגמה לכך תוכלו למצוא במאמר שכתבתי על ילד שמקלל את הוריו, וכן במאמר על פעוטות שמרביצים להוריהם.

דוגמה חשובה שארצה להתייחס אליה היא למשל אם עולה החשש שילדכם סובל מדיכאון.

אינני איש בריאות הנפש, אולם כיועץ הורים בכוחי לסייע לכם ולדייק אתכם את אנשי המקצוע שאליהם מומלץ לפנות.

ושוב אגיד ואומר – אני מזמין אתכם לפנות אלי ולהתייעץ איתי טלפונית בכול.

האם הדרכה תקפה גם למקרים מורכבים?

כן, הדרכות הוריות יכולות בהחלט לספק פתרונות גם למקרים שמתפרשים על-ידינו כמורכבים.

אני אף שמח לבשר לכם שפעמים רבות, דווקא המקרים שנדמים לנו כקשים ומאתגרים, הם פשוטים וקלים לפתרון.

דוגמה לכך תוכלו למצוא במאמר שכתבתי על ילד שמקלל את הוריו, וכן במאמר על פעוטות שמרביצים להוריהם.

דוגמה חשובה שארצה להתייחס אליה היא למשל אם עולה החשש שילדכם סובל מדיכאון.

אינני איש בריאות הנפש, אולם כיועץ הורים בכוחי לסייע לכם ולדייק אתכם את אנשי המקצוע שאליהם מומלץ לפנות.

ושוב אגיד ואומר – אני מזמין אתכם לפנות אלי ולהתייעץ איתי טלפונית בכול.

התייעצו איתי

למידע נוסף אודות הדרכת הורים ברעננה אני מזמין אתכם להשאיר לי פנייה באתר, לכתוב לי בוואטסאפ או ליצור איתי קשר טלפוני.

כבר במעמד השיחה הראשונה, אשמח לשמוע על הנושא שיושב על לבכם ולבחון יחד אתכם כיצד אוכל לסייע לכם ולחולל ביחד את השינוי המבורך.

סיכום שאלות

לרוב מדובר ב-8 מפגשים.

המפגש הראשון מתקיים אצלי בקליניקה ובו נדון בסוגיה שאיתה אתם מתמודדים (וכבר בפגישה הראשונה יעלו הצעות וטכניקות שניתן יהיה ליישם בבית).

המפגש השני יתקיים אצלכם בבית. והמטרה שלו היא שאבין את הדינמיקה ביניכם לבין ילדיכם, את האווירה ואת התגובות של כל אחד מן הצדדים. זהו מפגש חשוב מאוד.

המפגשים הבאים חוזרים להתקיים בקליניקה. 

אם זה ממש חשוב לכם לקיים את המפגשים מרחוק, זה אפשרי.

ניתן לשלב ועל כך אני ממליץ. המפגש השני למשל, הוא קריטי עבור כל יועץ ויועצת הורים המבקשים להבין את ההתמודדות ההורית מול הילדים.

כמובן שזה משתנה ממקרה למקרה.

אומר בפה מלא כי רואים שיפור ממפגש למפגש.

אנחנו נלמד טכניקות שישנו את הגישה שלנו אל ילדינו מן הקצה אל הקצה.

הכל מיישמים. הכל פרקטי.

מכירים הורים שיוכלו להיעזר במידע? שתפו אותו איתם :)

לשיחת ייעוץ ראשונית:

לשיחת ייעוץ ראשונית:

השארת פניה מהירה:

התייעצו איתי

השאירו פניה