הדרכת הורים פרטנית – מהי?

הדרכת הורים פרטנית - מהי?

תוכן עניינים

רון שמעוני, הדרכת הורים פרטנית

ישנן סדנאות הורים שמאפשרות לקבוצות של הורים להיפגש ולספר על האתגרים השונים שבהם הם פוגשים. לצד זאת, הפלטפורמה הנפוצה יותר היא הדרכות הורים פרטניות, שמאפשרות להורים להתמקד באתגרים שמאפיינים את התא המשפחתי שלהם, וליצור סביבה פתוחה ומכילה שתאפשר לפרוק, לספר על סוגיות שעלולות להיתפס כ'מביכות', ולרכוש כלים פרקטיים וישימים כבר מן המפגש הראשון.

שמי רון שמעוני, ואני יועץ הורים מוסמך.

לפני שאמשיך ואסביר על מהותן של הדרכות הורים פרטניות, ארצה קודם כל לברך אתכם על הצעד שאתם עושים. ישנם הורים שמגיעים אלי תוך שהם נושאים איתם תחושה של כישלון או מרגישים כמו 'הורים מקולקלים'. אתם לא. אתם עושים את הצעד המתבקש.

נכנסתם לנעליים גדולות, אולי לתפקיד המאתגר ביותר שתעשו. לא מדובר בניירת, לא מדובר במשימה או עבודת הגשה; יש כאן איש או אישה קטנים, ואנחנו הכתובת עבורם. אנחנו ההורים.

לא תמיד נדע להתמודד, וזה לגמרי הגיוני. אפילו קצת אבסורדי לחשוב על זה שלמקום עבודה צריך תעודות, הכשרות וניסיון עשיר, ואילו להורות אין כל צורך בהכנה, ואין כל חובה בהדרכה.

בחרתם לעשות צעד שיאפשר לכם להיות הורים מבינים יותר עבור הילדים, הורים שייצרו סביבה נעימה ומכילה יותר בתא המשפחתי. זהו צעד מבורך, ולא שום הודאה בשום בעיה אצלכם או אצל ילדכם.

מה המשמעות של הדרכת הורים אישית?

להדרכת הורים נגיע כאשר נמצא את עצמנו עומדים מול אתגר מסוים שילדנו מציב לנו. כאשר לא נדע להתמודד עם דרכי ההתנהגות שלו, או כאשר נרצה לשנות את האופן שבו ילדנו מגיב.

המטרה של מדריך הורים במסגרת הפרטנית, היא להתמקד בתא המשפחתי, להקשיב, להבין ולספק דרכי פתרון מעשיות עבור ההורים.

לרוב, כאשר הדבר נעשה באופן אישי וממוקד בתא המשפחתי, הרי שניתן להגיע למסקנות ותוצאות מהירות יותר.

מתי כדאי לבחור בהדרכת הורים אישית?

אין צודק ולא צודק – זוהי התחושה שלכם שתקבע.

להדרכת הורים פרטנית אפשר לגשת בכל בעיה שעולה או מצוקה. רמת הקושי של האתגר גם אם היא קלה, לא אומרת שאתם 'פסולים' מלהגיע לייעוץ הורי.

אם אנסה להדגים על תרחישים פופולריים שרבים מאתנו מתמודדים איתם כהורים, אז אפשר להדגים זאת על ילד שמסרב להתקלח או על ילד שמתעצבן לעתים קרובות.

מנגד, ישנם גם תרחישים מאתגרים יותר שיכולים להביא אותנו להדרכה, דוגמת התמודדות עם גירושין יחד עם ילדים, או מקרים שבהם יש חרם כיתתי על הילד.

חשוב לי לציין שאם מדובר במקרים קשים דוגמת התעללות מינית, המטרה שלי היא לא רק לייעץ, אלא גם להכווין לאנשי מקצוע מתאימים, ולסייע לכם לדייק את הגופים, העמותות ואנשי המקצוע שאליהם צריך לגשת. במקרה שכזה, אפשר לפנות אלי ללא שום קשר להדרכה, ואסייע בהתאם.

איך המפגשים נראים?

את מפגש ההיכרות שלנו נערוך אצלי בקליניקה.

אין סיבה להתמהמה מה שנקרא, ואפשר 'לקפוץ אל המים העמוקים' כבר במפגש הראשון 🙂

ייתכן מאוד שכבר במפגש הזה, תקבלו כלים ראשונים ליישום בחיי היום יום, שיוכלו לשנות באופן ניכר את התנהגותו של ילדכם, או עם הרגל שלילי שסיגל לעצמו.

באופן כללי מדובר ב-8 מפגשים, אך באמת שכל נושא הוא לגופו. ייתכן וכמות המפגשים תהיה קטנה יותר. זה כבר תלוי בהרבה משתנים שקשה לחזות מראש.

את המפגש השני שלנו נערוך אצלכם בבית. כאן אני נכנס לתקן מתבונן. בא להסתכל, להכיר, לראות עם מה אתם מתמודדים כדי שאוכל 'לחיות' יותר את התא המשפחתי שלכם ולתת כלים שיתאימו אך ורק לכם. הדרכת הורים פרטנית כבר אמרנו? זו בדיוק המהות.

ממפגש למפגש נשתפר, נדייק, נמצא את הדרך הנכונה לסלול הווי נעים יותר לכם ולילדכם.

קצת על הגישה שלי

חשוב שנבין שצעקות או עצבים לא יעזרו. אם ניסיונות לשנות את התנהגותם של ילדנו רק כי נגיד להם, לא יביאו לנו תועלת. רק עצבים ותשישות מתמשכת.

אז אם את התנהגות הילד אי אפשר לשנות בהחלטה אחת בודדה, מה כן אפשר לשנות? כן.. לא טעיתם, את ההתנהגות שלכם, ההורים.

האופן שבו אנחנו מגיבים לילדנו, מכתיב את כל השתלשלות העניינים.

אם למשל אנחנו מרימים את הקול על ילדנו כיוון שהוא לא בא לשולחן האוכל כשאנחנו קוראים לו. רק יצרנו כאן אווירה לא נעימה, והילד עדיין מסרב.

לחילופין, אפשר לא להתעצבן וגם לא לחכות. לאכול ולפנות את הכלים. הילד יגיע אחר כך ויתאכזב לגלות שהאוכל האהוב עליו כבר לא על השולחן, ושהוא פספס את הארוחה.

זה קצת קשה לבצע, אבל זה ייצור אצל הילד חוויה מלמדת. הוא חווה כאן את התוצאה של המעשים שלו, ולא רק שומע צעקות שאט אט הופכות לשגרה לא מזיקה.

לאיזה גילאים המפגשים מתאימים?

אני מעביר הדרכות הורים פרטניות לתינוקות, ילדים וכן גם לבני נוער.

שליחת שאלה

רוצים לדעת כיצד נוכל לחולל שינוי באווירה שבבית?

התקשרו אלי: 050-9990416, או תארו לי את המקרה כאן ואשוב אליכם בהקדם:

ליצירת קשר ופרטים נוספים

למידע נוסף על הדרכת הורים אישית, ושיחת היכרות טלפונית ראשונית, ניתן ליצור עמי קשר טלפוני, להשאיר הודעת וואטסאפ או להשאיר פנייה באתר. אשוב אליכם בהקדם האפשרי.

ובינתיים, אני מזמין אתכם לבלוג שלי, שם תוכלו למצוא מגוון מאמרים וטיפים מעשיים.

סיכום שאלות

זהו למעשה הפורמט היותר נפוץ של הדרכות הוריות.

המפגשים הם בין מדריך ההורים להורים בלבד, להבדיל מהדרכות קבוצתיות.

התועלת היא משמעותית ומאפשרת לתת מענה מדויק לאתגר / התנהגות שאיתם אנחנו מתמודדים.

בגדול – זה תלוי נורא בכם.

קבוצתי יכול לתת טיפים יעילים שתקפים לכולם, מעין עצות "אוניברסליות", וכמובן שאפשר להעלות שאלות תוך כדי.

פרטני עדיף כאשר יש לכם סוגיה שאתם מרגישים שאתם מוכרחים לפתור.

8 מפגשים.

7 מפגשים אצלי בקליניקה, המפגש השני מתקיים אצלכם בבית.

אני מגיע כדי לחוות את ההווי המשפחתי ולהבין טוב יותר את הבעיה שהוצפה במפגש הראשון.

מכירים הורים שיוכלו להיעזר במידע? שתפו אותו איתם :)

לשיחת ייעוץ ראשונית:

לשיחת ייעוץ ראשונית:

השארת פניה מהירה:

התייעצו איתי

השאירו פניה