הדרכת הורים בתל אביב

רון שמעוני, הדרכת הורים בתל אביב

תוכן עניינים

רון שמעוני, יועץ הורים בתל אביב

היי נעים מאוד!

שמי רון, אני מעביר הדרכות הורים בתל אביב, אב לשני ילדים מקסימים ואהובים, איש חינוך, בעל תואר שני בחינוך ומנהל חטיבת ביניים.

הקליניקה שלי נמצאת בתל אביב, ובהחלט נכון שאת המפגש הראשון שלנו נתחיל שם. אך מהר מאוד "הקליניקה" תעבור אליכם הביתה כבר במפגש השני, ומיד אפרט על התהליך שנוכל לעבור ביחד.

לא אחת אני פוגש בהורים שמתלבטים אם נכון יהיה לגשת להדרכה. יש שרואים בכך כמעין הודאה בכישלון, או גושפנקא שהם הורים לא טובים.

ההפך הוא הנכון. אם נחשוב על כך לרגע, הרי שנכנסנו לנעליים מאוד גדולות, ל"עבודה" המאתגרת מכול. ודווקא העבודה הזו, איננה מצריכה כל הכשרה קודמת, תעודות או ניסיון. רגע אנחנו לרשות עצמנו, ורגע שני (גם אם התכוננו לכך 9 חודשים), יש אדם קטן או קטנה שאנחנו הכתובת עבורם.

זה מעמד לא פשוט, וכל תקופה תביא איתה אתגר אחר. חלקם נצלח יותר וחלקם נצלח פחות. זה בסדר גמור. 

מטרת ההדרכה היא להבין את מקור הבעיה או ההתנהגות שקשה לנו להתמודד איתה, לראות מה אפשר לעשות כדי להנעים את האווירה שבבית, ואילו כלים פרקטיים נוכל ליישם כדי לסיים מאבקים בלתי נגמרים (כמו סירוב להתקלח) או בעיות התנהגותיות אחרות.

על התהליך שנעבור ביחד

בשלב הראשון ניפגש אצלי בקליניקה.

אשמח לשמוע ולהבין מה מטריד אתכם, היכן אתם מרגישים שאתם במאבק שלא נגמר או חווים חוסר אונים מול הילד או הילדה, אילו התנהגויות בעייתיות של ילדכם אתם רוצים לשנות או להבין.

כבר מן המפגש הראשון, נוכל לרכוש טיפים חדשים ולהתחיל בניסיונות לשנות את ההווי שבבית. המטרה שלנו היא בסופו של יום לרכוש כלים ולצלול אל תוך עולמם של הילדים.

המפגש השני מעביר את הקליניקה הישר אליכם בבית. לא מדובר במפגש שבו אני מנהל שיח ער, אלא יותר במפגש של התבוננות.

המטרה שלי היא לשבת, להסתכל ולהבין. לראות מה קורה ביום יום. לבחון את התגובות שלכם, התגובות של ילדכם.

חשוב לי לציין שאני אמנם אומר "ילדכם", אך ההתמחות שלי רלוונטית להורים לתינוקות ופעוטות, הורים לילדים וכן להורים למתבגרים.

בכמה מפגשים מדובר?

ישנם מי שטועים לחשוב שמדובר בתהליך כמו טיפול פסיכולוגי. יודעים מתי מתחילים, אך לא בטוחים מתי יגיע המפגש האחרון. מטרתה של הדרכת הורים היא להיות יותר קצרת מועד.

לרוב, יהיה מדובר בכ-8 מפגשים, כל מפגש הוא פרקטי וכולל כלים, טיפים ודרכי הסתכלות חדשות לקיום תקשורת טובה יותר עם ילדינו.

מרבית המפגשים כן יתקיימו בקליניקה. ובכל מפגש נבדוק מה עבד יותר ומה עבד פחות.

על הגישה שלי

זה בהתחלה יישמע קצת מפתיע, אבל ככל שנעמיק בזה, זה פתאום ייראה יותר ויותר הגיוני 🙂

הגישה שלי היא שלא הילדים שלנו הם אלה שצריכים להשתנות, אלא אנחנו ההורים שצריכים לשנות את תגובתנו.

קשה נורא עד בלתי אפשרי להכחיד או לשנות התנהגות של ילד בעזרת הרמת הקול או עצבים. זה רק ייצור אנטיגוניזם ואפילו יעורר מאבקים מרים, ממושכים ומתישים.

אבל אם אנחנו נשנה את האופן שבו נגיב, כך גם ילדינו אט אט ישתנו גם כן.

דוגמה:

במאמר שכתבתי על ילד שלא מוכן להקשיב להוריו, הדגמתי מקרה שבו הילד לא מוכן להגיע לשולחן האוכל.

התגובה הטבעית שלנו תהיה אולי להרים את הקול שיגיע מיד. במקום זאת, בואו ננסה משהו אחר. נשנה את התגובה שלנו. לא נצעק ולא נכריח. ניתן לו להישאר ולשחק בחדר. אבל גם לא נשמור לו את האוכל על השולחן.

זה נשמע בהתחלה קצת קשה ומאתגר. מה? נמנע מהילד שלנו לאכול? אבל אם פשוט הוא יגלה שאכלו את האוכל האהוב עליו ולא חיכו לו, או פעם אחת הוא יפספס ארוחה, כלום לא יקרה.

מה כן יקרה? ילדים הם עם חכם. הם יודעים להסיק מה טוב להם. הם לומדים מחוויות. במקרה שכזה, הילד עשוי להסיק שעדיף לו להגיע לשולחן האוכל. לא צעקנו, לא יצרנו מהומה, לא נאבקנו. פשוט שינינו תגובה, וגם הילד שלנו עשוי לשנות את התנהגותו.

ויש גם מקרים מורכבים

הדרכת הורים בתל אביב יכולה להידרש למגוון רחב של סיבות ונסיבות.

ישנן התנהגויות שנרצה להכחיד, ולעתים גם נתמודד עם מצבים מורכבים יותר.

חשוב לי לציין, שאתם יכולים לפנות אלי בכל נושא. ואם יהיה מדובר בנושא שהוא לא בסמכותי, או דורש מעורבות של אנשי מקצוע אחרים, אז אדע להכווין אתכם ולספק לכם מידע חיוני וחשוב.

אני זמין עבורכם ויכול להוות אוזן קשבת.

שליחת שאלה

רוצים לדעת כיצד נוכל לחולל שינוי באווירה שבבית?

התקשרו אלי: 050-9990416, או תארו לי את המקרה כאן ואשוב אליכם בהקדם:

ליצירת קשר ופרטים נוספים

למידע נוסף אודות הדרכת הורים בתל אביב, הקליניקה, דרך הטיפול ומתן פרטים ראשונים על האתגר שאיתו אתם מתמודדים, צרו עמי קשר טלפוני או השאירו לי פניה באתר.

מבטיח שאחזור אליכם בהקדם האפשרי.

לבינתיים, ניתן למצוא פרטים נוספים אודותיי כאן, ואני מזמין אתכם להתעדכן בבלוג שלי, שם אני מעלה מגוון טיפים, המלצות ותרחישים שונים שאיתם הורים רבים יכולים להזדהות.

מכירים הורים שיוכלו להיעזר במידע? שתפו אותו איתם :)

לשיחת ייעוץ ראשונית:

לשיחת ייעוץ ראשונית:

השארת פניה מהירה:

התייעצו איתי

השאירו פניה