'הילד בא באמצע הלילה למיטה שלנו' – מה עלינו לעשות?

הילד בא באמצע הלילה למיטה שלנו

תוכן עניינים

הילד מבקר אצלכם במיטה באמצע הלילה? יש מה לעשות

בתחילה זה הפתיע אותי, אך היום אני כבר מורגל. מרבית ההורים מספרים לי 'כבדרך אגב' על כך שהילד או הילדה באים אליהם באמצע הלילה ועוברים לישון אצלם במיטה. 'העיקר שיישן, רון תאמין לי פשוט אין לנו כוח' זוהי הטענה העיקרית שעולה לחלל החדר בקליניקה.

קודם כל אני מסביר שצריך להבין את הדבר המשמעותי שקורה כאן. 

מעבר לעובדה שחשוב שהילד יישן במיטתו, שם זה המקום הנכון ובל נשכח שלעתים קרובות יש מזרן שמותאם לצורכי הילדים וכיוצא בזאת, הרי שמדובר כאן בהצבת גבולות. לא הכל מותר, לא הכל אתה יכול. 

כהורה המרחב הפרטי שלכם הוא חשוב. בואו אפילו נקרא לכך מעין מוקד של שפיות. עם כל האהבה הגדולה והאינסופית, מגיעה לכם הפינה השקטה שהיא כולה שלכם.

היו סמוכים ובטוחים שיש לכך השפעה. זה משפיע על איכות השינה שלכם, וזה גם משפיע על מידת הסבלנות שלכם. אין לכם פסק זמן.

והמשמעות עמוקה אף יותר

מילה אחת נוספת, ואם אתם רוצים לגעת בפרקטיקה, אז רק צריך לדלג לפסקה הבאה 🙂

בעוד שבייעוץ שינה לתינוקות מדובר בילד שלא אוהב את המיטה שלו או לא מכיר אותה ולא רגיל אליה, הרי שכאן מדובר בילד שאוהב את המיטה, פשוט לא את הנכונה.

האם זוהי סיבה לוותר? לא. כיוון שכאשר אנחנו מוותרים על נדבך 'קטן' שכזה, הרי שאנו מדגישים דבר גדול מכך בהרבה. האם אנחנו לא מאמינים שהילד שלנו יהיה מסוגל להתמודד עם המיטה שלו? האם אנחנו באמת לא סומכים עליו שהוא יידע להסתגל ולהתרגל?

ההכנה לחיים האמיתיים מתחילה בדברים הקטנים.

אז מה עושים?

קודם כל, כהורים אנחנו צריכים להיות ביחד בזה. מאוד ברורים, ובחזית אחידה.

אין כזה דבר שהאבא יגיד שזה בסדר ושמנגד האמא תגיד שלא. הילד או הילדה צריכים להבין ללא שום צל של ספק, כי אין פה מקום לפשרה.

1. הודיעו, אבל לא בדקה ה-90

אל תתנו לילדיכם להגיע אל המיטה בשעת ליל מאוחרת, ולקבל בהפתעה גמורה את ההודעה 'לא עוד'. 

הקפידו לעשות שיחה מקדימה. הושיבו את הילד או הילדה לשיחה, והסבירו להם שמעכשיו לא הולכים יותר באמצע הלילה למיטה של ההורים.

האם זה יעבוד בוודאות? מרבית הסיכויים שלא, אבל לצד זאת, ילדיכם לא יהיו מופתעים.

2. בחרו בתבונה מתי להתחיל בתהליך

בואו נהיה אמיתיים: צפויים לכם מספר לילות קשים עד שהילד או הילדה יקבלו את 'רוע הגזירה' וישלימו עם העובדה שמעתה ישנים רק במיטה.

לכן, הקפידו לבחור ימים שבהם תדעו כי אתם חדורי מטרה ונחושים ב-100%.

אל תבחרו את העיתוי בימים בהם צפוי משהו חשוב מאוד בעבודה שיצריך מכם ערנות. וגם אל תבחרו בעיתוי שבו הילד או הילדה חווים שינוי משמעותי כמו עלייה לכיתה חדשה, מעבר מהגן לבית הספר, מעבר דירה וכדומה (ראו גם קושי במעברים).

3. בחרו בנוסח עדין אך החלטי

לא צריך להיות תקיפים מדי שכן זה עלול ליצור תגובת 'אנטי'.

הודיעו לילד או הילדה: 'תקשיב, עד היום אתה ישנת אצלנו במיטה. אתה יודע כמה זה חשוב שכל אחד יישן במיטה שלו ועם הפרטיות שלו. ילד בגיל שלך כבר ישן לבד במיטה, ואנחנו סומכים עליך שמהיום והלאה תישן במיטה שלך'.

וזהו. אין כאן דיון.

4. שלבו חיזוקים

נסו למצוא עזרים שונים שיחזקו את הילד או הילדה.

אפשר למשל לקנות מנורת לילה יפה, או בלילה שבו ישנים באופן רצוף במיטה, אז לקנות מתנה קטנה וסמלית.

אומר בד בבד, שאם הילד מתעקש לישון אצלכם במיטה, אז גם חשוב להראות שיש לכך השלכות.

תרחיש: הילד מתעקש לחזור למיטת ההורים

מרבית הסיכויים שתתקלו בקשיים.

כאן מגיע החלק החשוב שעליו אני עובד עם הורים רבים גם בהדרכת ההורים. אנחנו מקבלים החלטה ומורידים אותה אל השטח לרבות נקיטת מעשים שמראים שיש גם השלכות.

אם הילד או הילדה ניגשים אל המיטה שלכם למרות הכול, אתם לוקחים ומחזירים אותם חזרה למיטה שלהם. ייתכן שביום הראשון תעשו את זה מספר פעמים. החדשות הטובות הן: השינוי מתחולל בתוך ימים ספורים.

היו לי המון הורים שאמרו לי 'וואו, לא האמנו שזה בכלל יכול לקרות'. היו המומים מפרק הזמן הקצר שבו הכול השתנה. גם אתם יכולים. הכל טמון בהחלטה.

שליחת שאלה

רוצים לדעת כיצד ניתן לחולל שינוי כבר מן המפגש השלישי?

התקשרו אלי: 050-9990416, או תארו לי את המקרה כאן ואשוב אליכם בהקדם:

אודותיי

נעים מאוד, שמי רון שמעוני, אני בעל תואר שני בחינוך, מוסמך להדרכת הורים בגישתה של מיכל דליות ולייעוץ שינה בגישת לילה טוב להרגלי שינה בריאים.

אם הילד או הילדה באים אליכם באמצע הלילה למיטתכם, זהו סימן שהגיעה השעה לפעול. בכל שאלה והתייעצות בנושא זה, אנו מזמין אתכם ליצור איתי קשר טלפוני, לכתוב לי בוואטסאפ או להשאיר לי פניה באתר.

מכירים הורים שיוכלו להיעזר במידע? שתפו אותו איתם :)

לשיחת ייעוץ ראשונית:

לשיחת ייעוץ ראשונית:

השארת פניה מהירה:

התייעצו איתי

השאירו פניה