איך לגרום לתינוק לישון מוקדם?

איך לגרום לתינוק לישון מוקדם?

תוכן עניינים

התינוק התרגל לישון מאוחר, מה עושם?

אני תמיד נוהג לומר שמגיל שנה ועד לגיל 17, בכל הטווח הזה, חשוב שאנו כהורים נשמור על שעות שינה ושעות קימה מוגדרות ונכונות. כיוון שברגע שילד מתבגר הולך לישון באחת בלילה, תהיה לכך השפעה על תפקודו ביום שאחרי וייווצר הרגל מזיק שנים קדימה. צריך וחשוב לסגל זאת כבר מגיל צעיר.

יתרה מזאת אומר שצריך ואפשרי לתקן.

אצל מתבגרים ייתכן ונתווה כללים שינתקו אותם מן המסכים בשעות מסוימות, או נסכים/נתפשר על שעת שנה מסוימת, ואצל ילד בן שנה? האמת היא שזה דיי דומה.

ילד בגיל שנה שהולך לישון בשעה מאוחרת, נניח ב-22:00 בלילה, משמעות הדבר היא שמשהו בסדר היום שלו לא נכון. ושגם אותו צריך 'לנתק מהמסך' בשעה מסוימת.

בואו נצלול יחד להסבר פרקטי ומעמיק יותר.

עוד לפני טקס השינה הרשמי

טקס השינה הוא האקט החשוב ביותר לקראת הלילה. הוא זה ש'מכניס' את התינוק אל תוך אווירת השינה, הוא יוצר התניה, הוא מרגיע את החושים ומרפה את הגוף.

אולם עוד הרבה לפני שניגע בטקס השינה עצמו, עלינו לשנות את כל כללי הטקס מתחילת היום ועד לסופו.

בהדרכת הורים מכוונת שינה אני בודק קודם כל מהו אורח החיים בבית, מה קורה ביום-יום, וזה מה שאני גם ממליץ לכם. כיוון שהשינוי מוכרח להתחיל עוד שם.

אני יכול לומר לכם שלרוב, שינוי סדר זמני הארוחות הוא אחד מן האלמנטים המשפיעים ביותר על הכניסה לשנת הלילה של התינוק.

במידה ואתם רואים שהארוחות מוגשות בשעות מאוחרות מדי, הקפידו להקדים אותן ולדבוק בשעה החדשה שבה בחרתם.

בנוסף, המלצה שלי במידה והילד ישן במסגרת, היא לבדוק עד איזו שעה נותנים לו לישון. לעתים, המטפלות 'חוטאות' ומניחות לפעוטות לישון עוד.

הקפידו על זמני מקלחת הסמוכים לשעת השינה. גם אקט המקלחת, עוד לפני טקס השינה עצמו, הוא אלמנט מרכזי מאוד ש'מודיע' לתינוק על כך שבקרוב הולכים לישון. הוא מבין שמתחילים עתה להתכונן לשינה.

טקס השינה עצמו

ועכשיו לטקס השינה שכפי הנראה מתרחש בשעה מאוחרת.

לעתים טקס השינה מתאחר כיוון שהאבא או האמא למשל חוזרים מאוחר ולא רוצים לפספס את התינוק. הם רוצים איתו מעט זמן.

לעתים ההורים מבקשים להתמודד עם אתגר ההשכבה לישון ביחד, ובעיקר כאשר מדובר בילד הראשון.

אין בעיה שעורכים את טקס השינה מאוחר, אבל אם הוא נערך בשעה מאוחרת מדי, כן חשוב להתפשר. גם חצי שעה עם הילד במקום שעה או שעתיים, יכולה לספק זמן איכות יחדיו. חפשו דרך להפוך את הזמן הזה למשמעותי ומהנה. אפשר עם משחקים, עם האכלה לפני השינה שגם מאוד מקרבת אל התינוק.

והכי חשוב – הקפידו שהטקס יהיה עקבי. התחילו להחשיך את הבית מעט יותר אפילו כשעה לפני ההשכבה במיטה. אפשר במקום שירים מקפיצים בטלוויזיה (במידה ואתם מדליקים טלוויזיה) להעביר לשירים נעימים יותר. אפשר גם לשחק במשחקים בעלי קצב נמוך יותר.

נסו להכתיב לעצמכם לוח זמנים ברור מה עושים בכל רגע נתון.

טיפ חשוב: עשו הכל בהדרגה

תיארתי כאן לא מעט שינויים שצריכים להתבצע בסדר היום הכללי שלכם ושל תינוקכם.

חשוב שלא לעשות את המהלך במכה אחת, ולהקפיד על הדרגתיות. הדרגתיות בשינוי סדר הארוחות, הדרגתיות בכך שתמתינו עם שינוי זמני המקלחת ותעניקו לתינוק זמן להתרגל לסדר הארוחות החדש, הדרגתיות בהקדמת שעת השינה.

כאשר עושים את הדברים בעת ובעונה אחת, זה עלול ליצור קשיים אצל התינוק, ואתגרים קשים גם עבורכם ההורים.

שמי רון שמעוני, בעל תואר שני בחינוך, בין תפקידיי ניהלתי חטיבת ביניים ואני מדריך הורים מוסמך ויועץ שינה בגישת לילה טוב לשינה בריאה. אם על אף הטיפים שצוינו מעלה, אינכם מצליחים לגרום לתינוקכם לישון מוקדם יותר, אני מזמין אתכם ליצור איתי קשר ויחד נסלול את הדרך אל עבר בית שישן מוקדם ונהנה משינה רציפה ומתוקה 🙂

שליחת שאלה

רוצים לדעת כיצד ניתן לחולל שינוי כבר מן המפגש השלישי?

התקשרו אלי: 050-9990416, או תארו לי את המקרה כאן ואשוב אליכם בהקדם:

מכירים הורים שיוכלו להיעזר במידע? שתפו אותו איתם :)

לשיחת ייעוץ ראשונית:

לשיחת ייעוץ ראשונית:

השארת פניה מהירה:

התייעצו איתי

השאירו פניה