ייעוץ הורים חד פעמי
הורים לעתים פונים אלי ושואלים אם ניתן לקבוע מפגש חד-פעמי, מעין מתכונת קצרה שתוכל לתת להם הערות, דגשים והכוונות לאתגרים, חלקם מוכרים ופשוטים וחלקם מורכבים ורגישים.
אני תמיד נכון להקשיב, אני גם מזמין כל מבקר ומבקרת באתרי להשאיר לי פנייה ולתאר לי את המקרה. טיפים והכוונות תקבלו בשפע 🙂
אבל, וזה אבל גדול – הציפייה להשיג שינוי משמעותי כתוצאה מהדרכה הורית חד פעמית, גם אם בתשלום, לא תעמוד במבחן המציאות.
ומדוע?
נכון שבמידה מסוימת ייתכן וחלקכם יחשוד שמא אני מכוון מראש לסדרת מפגשים. למען הגילוי הנאות, אני לא עורך הדרכות חד פעמיות, מעין החלטה אישית שלקחתי.
אולם יותר מכך: לטעמי אין טעם במפגש בודד. ומי שישלם לי על מפגש חד-פעמי מתוך ציפייה לשינוי, יחוש מרומה, ואני מצדי אחוש שלא בנוח לקבל את כספו.
מדוע התועלת של הדרכה הורית חד פעמית היא פחותה?
אבקש ממש רגע לפני שנצלול אל הדברים להדגיש שזוהי חוות דעתי האישית כיועץ הורים.
המפגש הראשון בהדרכה ההורית הוא מעין היכרות ביני לביניכם; אני לומד מכם להכיר את המצב שבבית, לעתים על תקן מקשיב, לעתים על תקן איש מקצוע שמכווין ושואל שאלות מנחות.
כבר במפגש הראשון מקבלים טיפים אישיים ועצות פרקטיות שניתן וחשוב ליישם בבית. כבר במפגש הראשון אנחנו רוקמים מעין תכנית פעולה ראשונית.
אם כך מדוע בכל זאת התועלת של מפגש בודד היא פחותה? מ-3 סיבות עיקריות:
- עם תום המפגש הראשון, ההורים ממשיכים להתייעץ איתי בטווח הזמן שבינו לבין המפגש השני. לעתים עולה אתגר מסוים או ישנו ספק לגבי דבר מה שעלה במהלך המפגש. אנחנו עושים הכוונות בכל עת.
- המפגש השני הוא מפגש פאסיבי שבו אני מבקר בביתכם על תקן צופה. אני לא מתערב, אני שם מתבונן ולומד את הדינמיקה שבבית. פעמים רבות זהו מפגש עוצמתי מאוד שמאפשר לי לשים לב לנקודות שלא עלו כלל במפגש הראשון.
- במפגש השלישי אנחנו מדייקים את תכנית הפעולה לפי המפגש השני, ומשם השינוי ניכר מאוד (ועל כך אני אפילו נותן את מילתי, ותוכלו למצוא לכך גושפנא בטופס יצירת הקשר 🙂 ).
המפגש השני - המפתח שלנו להצלחה
המפגש השני הוא מיוחד.
לא מדובר בעוד פגישה שמתקיימת בקליניקה (או אונליין למעוניינים והמעוניינות), כי אם פגישה שממש מתרחשת אצלכם בבית. אגב אונליין, אני תמיד מדגיש שלא ניתן לוותר על המפגש השני שהוא פרונטלי לחלוטין.
זוהי הדרך שלי לזהות את הדינמיקה שבבית, לראות כיצד כל התיאורים שעלו במפגש הראשון באים לידי ביטוי בפועל.
כיצד ילדיכם מתנהגים? כיצד אתם מגיבים להם? כיצד הם מגיבים לכם? מה הם המאפיינים שחוזרים על עצמם?
אני יכול להעיד כי התובנות שלאחר המפגש השני, פאסיבי ככל שיהיה, הן עצומות וחשובות לאין שעור.
זוהי אחת מן הסיבות המרכזיות שהובילו אותי לוותר על הדרכה הורית חד פעמית, וזוהי גם הסיבה שאני מקדיש לכך מאמר שלם. לשקף זאת מולכם.
האם אני צודק? אדגיש תמיד כי מדובר בדעה אישית. אני בטוח כי ישנם קולגות שייתכן ולא יסכימו עם דבריי.
'האם ניתן להתייעץ איתך?'
אז נכון שאני לא מציע הדרכה הורית חד פעמית, אך אני בהחלט אשמח להיות לכם לעזר.
בטופס יצירת הקשר שתמצאו ממש בסוף הפסקה הזו, ניתן להשאיר לי פניה עם תיאור מלא של המקרה איתו אתם מתמודדים.
אני יכול להעיד שכבר יצא לי לא פעם ולא פעמיים לערוך הדרכה חד פעמית בלתי פורמלית שכזו. לעתים הדבר הוביל למספר מפגשים, ולעתים נעצר שם. כל עוד אדע שסייעתי בדבר מה, הרי שעשיתי את שלי.
להורים שמתמודדים עם מקרים מורכבים כגון סוגיות רגשיות (דיכאון או חרדה לשם הדוגמה), אני גם שמח לעזור ולדייק את אנשי המקצוע הנכונים עבורם. זאת כיוון שהדרכה הורית לא בהכרח מהווה פתרון מדויק.
אז למען הסר הספק, אני מזמין אתכם ואתכן להשאיר לי פניה, ונבחן את פני הדברים 🙂
רוצים לדעת כיצד ניתן לחולל שינוי כבר מן המפגש השלישי?
התקשרו אלי: 050-9990416, או תארו לי את המקרה כאן ואשוב אליכם בהקדם:
אודותיי
שמי רון שמעוני, אני יועץ מוסמך להדרכת הורים בשיטת מיכל דליות מטעם מכללת לוינסקי, בעל תואר שני בחינוך ומנהל חטיבת ביניים.
אני מעביר הדרכות הוריות פרטניות ב-3 קליניקות בתל אביב, רעננה ופתח תקווה, וכן במתכונת אונליין מקוונת דרך תוכנת ה-ZOOM.
בכל שאלה והתייעצות, אני מזמין אתכם/ן להשאיר לי פנייה באתר, ליצור איתי קשר טלפוני או לכתוב לי בוואטסאפ.
נוסף על כך, בבלוג שלי שבאתר, תוכלו למצוא מגוון רחב של מאמרי מידע שונים, מדריכים ושלל התייחסויות לסוגיות התנהגותיות שונות.
מידע על הדרכות ההורים שאני עורך:
הדרכת הורים לתינוקות | הדרכת הורים לילדים | הדרכת הורים לבני נוער