הרצאות לתלמידים

"ככל שנרבה להתווכח עם ילדינו, כך יקטנו הסיכויים שהם ייפנו אלינו בעת הצורך" – הית' דנגוויל

שמי רון שמעוני, אני יועץ הורים מוסמך בגישת מיכל דליות, ומעביר הרצאות לתלמידים הנמצאים בפתחה או בעיצומה של אחת מן התקופות המרתקות והגועשות ביותר, הלא היא – גיל ההתבגרות.

לצד היותי יועץ הורים, אני בעל תואר בחינוך ומנהל חטיבת ביניים כ-15 שנים. 

את הניסיון שצברתי לאורך שנותיי כמנהל במסגרת חינוכית זו, יחד עם הכלים המשלימים בהכשרתי להדרכת הורים, אני מביא עמי בהרצאה שפונה לתלמידים ותלמידות בגיל ההתבגרות.

במה נדון בהרצאה?

הרצאות לתלמידים בתקופת גיל ההתבגרות

הן בהדרכות ההוריות שאני מעביר והן בהרצאות – עד כה פניתי תמיד אל ההורים. יום אחד שאלתי את עצמי למה בעצם? מה שלא אפנה ל'קהל הבית' שלי, לאנשים הבוגרים-צעירים שאני פוגש ורואה את האתגרים היומיומיים איתם הם מתמודדים.

אני לא כל כך בטוח אם לקרוא לזה 'התמודדות'. אחרי הכול, זוהי תקופה שמלאה ברגשות שונים ומגוונים. זוהי תקופה של שמחה, של אושר ושל מחקר עצמי. זה גילוי מי אנחנו בעצם? וזוהי תקופה שגם מפגישה אותנו עם אתגרים ולחצים. הרי מה לעשות, בסופו של יום ככל שאנו גדלים, כך האחריות גדלה.

ההרצאה גדושה בעצות פרקטיות, מוגשת בגובה העיניים, ונוגעת בנושאים שכל תלמיד ותלמידה יכולים להזדהות עמם. 

להבין את גיל ההתבגרות

אפשר לדבר שוב ושוב על ההורמונים הגועשים, אך האמינו לי – הדור של היום יותר מתמיד, מודע להכל. הדור של היום חשוף למידע באינטרנט. הנושא שטורד את מנוחתי יותר הוא מה נכון? ומה לא מדויק? אחרי הכול, התוכן האינטרנטי לא עובר בקרה דקדקנית ומקצועית.

נתייחס לגיל ההתבגרות, להשפעותיו והמאפיינים שבו. כיצד הוא מתבטא בפועל עם אתגרים חברתיים ולימודיים. הדילמות והקונפליקטים השונים.

ביטחון ודימוי עצמי

בהרצאה לתלמידים יינתנו מגוון כלים ועצות פרקטיות המסייעים לפיתוחו של הביטחון העצמי.

נדון בקשר ההדוק שקיים בין ביטחון עצמי לדימוי עצמי, האופן שבו אנו רואים את עצמנו.

מתוך נושא זה ניגש ונבין כיצד מתמודדים עם גירויים. יכולים להיות גירויים פשוטים כמו מסכים, ויכולים להיות גירויים מאתגרים ומורכבים כמו צריכת אלכוהול עם חברים.

כיצד עומדים בפיתויים הללו? היכן משרטטים את הקווים האדומים? ואיך מפתחים את הכוח האדיר הזה של פשוט לומר 'לא'.

התמודדות עם לחצים

איך אנחנו מתמודדים עם לחצים? שאלה כל כך קצרה, אך כזו שמביאה איתה תשובה ארוכה ושמשתנה בין תלמיד לתלמידה.

איך אנחנו מתמודדים עם לחצים בפן החברתי? ואיך אנחנו מתמודדים עם הלימודים שרק הולכים והופכים למורכבים יותר?

ומה לגבי לחצים מהבית? חלילה לא נפתח במרי נגד ההורים 🙂 אך אפשר וחשוב לדעת להתמודד עם כל אתגר שעולה, בין אם הוא פנימי ובין הוא מופנה אלינו מתוך גורם חיצוני.

גם כאן, הביטחון העצמי ישחק תפקיד חשוב, ונסביר את הקשר הישיר שקיים בין ביטחון עצמי לבין יכולתנו להתמודד עם רחשים ולחצים חברתיים.

מיהם חברינו?

גם כאן, שאלה פשוטה ומנגד התשובה?

לנו המבוגרים ייתכן והתשובה תהיה ברורה לחלוטין – אחרי הכל עברנו חוויות, נכווינו, נפגענו וגם הכרנו את האנשים שידעו להרים אותנו ברגעים מאתגרים.

בגיל ההתבגרות השאלה 'מיהו חבר' יכולה להפגיש אותנו עם לבטים והתחבטויות. סביבה חברתית יכולה להיות מהנה, אך גם עלולה להוביל אותנו למחוזות מסוכנים.

נלמד כיצד מעמיקים קשרים מצד אחד, וכיצד מזהים קשרים שליליים מן הצד השני.

שליחת שאלה

רוצים לקבל פרטים נוספים על ההרצאה?

אפשרות להתאמה אישית

חשוב לי לציין שההרצאה אמנם מוכנה מבעוד מועד, אך אפשר וחשוב שהיא תהיה מותאמת לנושאים שחשובים לכם, ולתלמידים והתלמידות שלכם.

בכל נושא ובכל שאלה לגבי אופי ההרצאה והאפשרות להתאים אותה אליכם, אני מזמין אתכם ליצור איתי קשר טלפוני, לכתוב לי בוואטסאפ או להשאיר לי פניה באתר.

בטופס יצירת הקשר יש גם שדה מיוחד לכתיבת הודעה, ובו תוכלו לתאר לי במדויק את צורכיכם, את המסגרת החינוכית המדוברת והמטרות והיעדים העומדים לנגד עיניכם.

רון שמעוני, יועץ הורים

לשיחת ייעוץ ראשונית:

לשיחת ייעוץ ראשונית:

השארת פניה מהירה:

התייעצו איתי

השאירו פניה