ייעוץ שינה בתל אביב

ייעוץ שינה בתל אביב

תוכן עניינים

רון שמעוני, יועץ שינה בתל אביב

ברוכים וברוכות הבאים, שמי רון שמעוני, בעל תואר שני בחינוך, בעברי ניהלתי חטיבת ביניים ועודני איש חינוך, מוסמך להדרכת הורים בגישת מיכל דליות וייעוץ שינה בגישת לילה טוב לשינה בריאה.

הורים רבים יכולים להעיד על 'טראומת השינה'. נושא כאוב ומוכר, אך גם טבעי.

לצד ההסתגלות אל האחריות והזכות המרגשת שנפלה בחיקינו, החודשים הראשונים הם באמת ובתמים – פשוט קשים.

תינוק בחודשיו הראשונים לא מורגל בשנת לילה. אימהות רבות יעידו כיצד העובר נרדם דווקא בזמן תנועה, בזמן שיחה בעבודה, בצפירות שבפקקים ועוד, זאת בעוד שהוא נזכר לבעוט במלוא המרץ בעתות מנוחה על הספה בשעת ערב מאוחרת.

שינינו את עולמו, פתאום השקט וחוסר התנועה מסמלים את העת ללכת לישון. מי אנחנו שנשנה את החוקים? 🙂

מתי למעשה זה נכון לפנות לייעוץ שינה?

כלל ברזל הוא שאין לנו באמת טעם להתחיל בטרם גיל חצי שנה.

התינוק בחודשיו הראשונים מתרגל למציאות אחרת, הוא סובל מגזים מעת לעת שמכאיבים לו, ופיזיולוגית הוא איננו מורגל בשנת לילה. 

החודשים הללו הם קשים ללא ספק, אך ייתכן ויעזור לכם לדעת שגם אין הרבה ברירות אחרות. זה יסתדר מטבעו.

אולם אם חלפה חצי שנה, ויותר מכך – הגעתם כבר לגיל שנה, ועדיין אתם מוצאים את עצמכם נאבקים עם לילות מאתגרים, כאן המקום בהחלט לשקול ולפנות לייעוץ שינה.

1. תחושת לופ בלתי נגמרת

התחושה שהמציאות בבית פשוט לא מצליחה להתאושש מבואם של בני הבית הקטנטנים החדשים.

מחשיכים את הבית, נזהרים שלא להרים את הקול, נמנעים מלצאת עם חברים כיוון ששעות השינה הן מועטות, מתקשים בעבודה לאור התשישות שאיננה נגמרת, מתחים שעולים וצפים בזוגיות.

זוהי תחושה שהיא אישית לכל אחד ואחת. אם אתם שם, אני בהחלט ממליץ לשקול ולפנות לייעוץ כיוון שהוא יכול לשנות את שנת הלילה הן של התינוק/ת והן שלכם, מן הקצה אל הקצה.

2. התינוק/ת זקוק/ה לעזרים כדי להירדם

זה טבעי והגיוני שהתינוק/ת שלכם זקוק/ה למוצץ למשל, אך אם אתם מוצאים את עצמכם לשם הדוגמה מנענעים את המיטה, או מרימים את התינוק על הידיים כדי שיירדם, או מכינים בקבוק באמצע הלילה רק כדי שהתינוק ייקח מספר לגימות ויחזור לישון – יש כאן תלות.

זהו גם מרכז הכובד עליו נשענת הדרכת השינה לתינוקות; מאתרים את התלות ומפחיתים אותה בהדרגה (וארחיב על כך בהמשך).

3. חשש שלכם לגבי שעות השינה של תינוקכם

השינה היא קריטית להתפתחותם של ילדינו.

על התינוק לסגור מחזור שינה של לפחות שעה, ואם בשנת הצהריים למשל הוא ישן פחות מכך, הרי שהוא לא השלים מחזור שינה תקין.

כך גם נכון הדבר לגבי שנת הלילה, ואם היא רצופה בהתעוררויות ובקשיים לשוב ולהירדם, הרי שחשוב להכיר טכניקות שונות שיעניקו לו את העצמאות להירדם לבד. זוהי למעשה העצמאות הראשונה של ילדיכם 🙂 וזהו נושא מרכזי בייעוץ השינה.

4. תחושה אישית

ובסופו של דבר, אם לתחושתכם משהו מרגיש לכם לא כשורה, תחושה של חוסר אונים או חוסר שליטה, בהחלט ובהחלט שמומלץ לגשת לייעוץ שינה.

גישת לילה טוב לשינה בריאה

על הגישה בה אני משתמש

ישנן שיטות בהן יאמרו: תנו לתינוק לבכות, בסוף הוא ילמד. הדבר שקסם לי בשיטת לילה טוב לשינה בריאה הוא בכך שאיננו מתעלמים מן הבכי של התינוק, אמצעי התקשורת הראשוני והבסיסי ביותר.

אנחנו כן נותנים מענה, אך פועלים באופן כזה שמוריד מן התינוק את התלות בעזרים חיצוניים למען השינה. הכל הדרגתי, והכל מתרחש תוך שאנו שם למען התינוק שלנו.

כמעין סרגל מאמצים, נחזק את עצמאותו של התינוק ונעניק לו הלכה למעשה, את היכולת העצמאית הראשונה בחייו – להירדם בכוחות עצמו.

שמירה על הדרגתיות

מטרת השיטה כאמור היא לתת מענה לבכי, ובאופן הדרגתי להפחית את התלות של התינוק. למשל:

  • בשלב הראשון נפסיק להרים ולהרדים את התינוק על הידיים מן המיטה כפי שנהגנו עד כה. במקום זאת נרים אותו, נרגיע אותו, ונשיב אותו אל המיטה
  • בשלב השני נגמול אותו בהדרגתיות מן הליטוף שנועד להרגיע ולהשרות שינה
  • בשלב השלישי נשב בסמוך לתינוקנו ללא מגע
  • ובשלב השלישי נניח אותו ונצא מן החדר

התהליך מותאם לכל תרחיש.

ישנם הורים המתחילים את התהליך מגמילה מבקבוק במהלך השינה, ישנם הורים המתחילים מנענוע המיטה. במסגרת הייעוץ, תוכנית הפעולה תותאם במדויק אליכם ולילדכם.

ייעוץ שינה בתל אביב ואונליין

למעט המפגש הראשון שאני כן ממליץ עליו במתכונת פרונטלית, ניתן לערוך את כל פגישות הייעוץ אונליין באמצעות ה-ZOOM או פלטפורמות נוספות.

בנוסף, מרבית פגישות הייעוץ לשינה בריאה נערכות טלפונית וזמינות מעבר לשעות הפורמליות, כדי לתת עצות, הכוונות ומענה על סיטואציות פרטניות.

שליחת שאלה

רוצים לדעת כיצד ניתן לחולל שינוי כבר מן המפגש השלישי?

התקשרו אלי: 050-9990416, או תארו לי את המקרה כאן ואשוב אליכם בהקדם:

אודותיי

שמי רון שמעוני, אני יועץ הורים מוסמך, יועץ שינה, בעל תואר שני בחינוך ובין תפקידיי גם ניהלתי חטיבת ביניים. ובמילים אחרות – איש חינוך בכל רמ"ח איבריי.

בחיפושכם אחר יועצי שינה בתל אביב, אשמח להיות לכם לעזר ולסייע לילדכם ולכם ליהנות משנת ישרים. בכל שאלה והתייעצות, ניתן לכתוב לי בוואטסאפ, להשאיר לי פניה באתר או ליצור איתי קשר טלפוני.

מכירים הורים שיוכלו להיעזר במידע? שתפו אותו איתם :)

לשיחת ייעוץ ראשונית:

לשיחת ייעוץ ראשונית:

השארת פניה מהירה:

התייעצו איתי

השאירו פניה