ההרצאה שהפכה לשיח פורה בין ההורים

ההרצאה שהפכה לשיח פורה בין ההורים

תוכן עניינים

כשההרצאה הופכת לשיחה קולחת, אין מתגמל מזה

אני מעביר מעת לעת הרצאות הורים, והתחושה היא תמיד מתגמלת. אך מה שקרה לי בהרצאה שאתאר כאן, פשוט מילא לי את המצברים. נוצר מקום של פורקן, של שיח מנחם, ההורים בקהל הבינו שהם פשוט בחברה טובה.

הזומנתי להרצאה בבית ספר דתי שכוונה להוריי הילדים והילדות בכיתות ה' ו-ו'. בית הספר חווה מספר מקרים חריגים שונים סביב הגילאים הללו, וביקש לערוך הדרכה הורית לקהל.

בהערת אגב, אספר לכם שמוסדות חינוכיים רבים עורכים הדרכות הוריות להורים כדי להעביר מסר מסוים. זוהי דרך נפלאה 'להעיר' להורים על התנהגות מסוימת שצריך לטפל בה, ומבלי שתופנה אצבע מאשימה רק אל עבר זוג הורים אחד. כפועל יוצא מכך, כל ההורים מקבלים ערך מוסף ולומדים עקרונות בולטים בהדרכות הוריות.

מה הוביל את בית הספר להזמין את ההרצאה?

בית הספר בא בטענה שישנו לאחרונה קושי מסוים בקרב הילדים והילדות ש'נוטים לכיוונים פחות טובים', דבר שמוביל להתנהגויות לא הולמות.

עוד סיפרו לי בצוות ההנהלה של בית הספר, שהם לא מרגישים שישנו מענה מספק מצד ההורים. הם גם הדגישו כי לתחושתם ההורים עצמם חסרי אונים ומתקשים להציב גבולות בבית.

חשוב לומר שתמיד כאשר עולה בעיית התנהגות בקרב הילד, בין אם בגן ובין אם בבית הספר. ברור לכולנו שאין מדובר רק בבעיה שצצה במוסד הלימודי, וחשוב לנבור בה ולטפל בשורשים שלה. היא וודאי מקבלת ביטוי גם בבית.

בית הספר החליט לערוך ערב יפה מאוד, עם חדר הרצאה, שולחנות עגולים שם ההורים יכלו לשבת זה לצד זה, ושבמסגרת ההרצאה יעלו דילמות ספציפיות אותן בחרנו מבעוד מועד, וטיפים שחשבנו עליהם מראש.

ההרצאה לקחה כיוון שונה, אך פורה ומועיל לא פחות

ההרצאה עבורי וגם עבור ההורים, הייתה מאוד מיוחדת.

היא מהר מאוד הפכה לשיח פורה. עלו הרבה שאלות כבר מן ההתחלה, ובשלב מסוים זה נהפך לשיח מדהים.

הקפדתי שהשיח יהיה תחום בזמן, מובנה ומנוהל, אך זה היה שיח פתוח שבו ההורים הציפו את שעל ליבם, את האתגרים שמלווים אותם ביום-יום.

ראו את השמחה בקרב ההורים שהבינו שזאת 'לא רק הבעיה שלי, היא גם שלהם'.

הורים רבים לפתע הבינו שמאבקי הכוח עם הילדים הם דבר שמלווה כמעט כל תא משפחתי.

יהיו שיאמרו 'צרת רבים נחמת עניים', אך מה שמילא אותי כאן היה שההרצאה הפכה למקום נוח ומכיל לשיתוף.

וכמובן שגם עלו פתרונות

אין דבר כזה הרצאת הורים מבלי שנעלה גם עצות, הכוונות ופתרונות לסוגיות מסוימות.

בשלב מסוים לקחנו את המקרים האותנטיים שההורים שתפו, והפכנו אותם למקרי בוחן עם פתרונות ברורים ויכולת להוריד אותם אל השטח וליישם הלכה למעשה.

השיח המשתף והמקדם הניע את כל ההורים להיות קשובים לכל מילה שאמרתי, ממש הורגש ה'צימאון' לקבל מידע.

אני מבין שאני מעט משוחד, אך אומר לכם שהטיפים המעשיים שההורים קיבלו (ושתובלו בהמון חוש הומור כדרכי בקודש), היו מחוברים אל השטח, קלעו למה שהם חוו וסיפרו עליו, ואני רוצה להאמין שיושמו בשטח והביאו לשינוי המיוחל.

אני לא נוהג לספר על הרצאות פרטניות יתר על המידה, אך משהו שם נשאר איתי אחרי ההרצאה. בהחלט יצאתי ממנה באופוריה, ועם חיזוק קטן נוסף – אני פשוט נהנה ממה שאני עושה.

שליחת שאלה

רוצים לדעת כיצד ניתן לחולל שינוי כבר מן המפגש השלישי?

התקשרו אלי: 050-9990416, או תארו לי את המקרה כאן ואשוב אליכם בהקדם:

אודותיי

שמי רון שמעוני, אני יועץ הורים, מדריך שינה לתינוקות וילדים, ובעל תואר שני בחינוך. בעברי כיהנתי כמנהל חטיבת ביניים (ועודני בתחום החינוך).

אני מזמין אתכם להתייעץ איתי בכל שאלה.

מכירים הורים שיוכלו להיעזר במידע? שתפו אותו איתם :)

לשיחת ייעוץ ראשונית:

לשיחת ייעוץ ראשונית:

השארת פניה מהירה:

התייעצו איתי

השאירו פניה