סדנת הורים לגיל הרך

סדנת הורים לגיל הרך

תוכן עניינים

סדנאות להורים לפעוטות ותינוקות

אנחנו מתכוננים לאינספור אירועים בחיים. הלימודים מכינים אותנו לאורך כל ילדותנו ובגרותנו ומראים לנו מחויבות מהי. הם מהווים כרטיס כניסה למוסדות אקדמיים ולמקומות עבודה. לימודים מקצועיים ותארים אקדמיים הם אלו שבזכותם אנו מתקבלים לעיסוק בו אנו חושקים. והורות? מה לגביה?

נכון, זוהי זכותנו הטבעית להיות הורים, אך כמה זה קשה להיכנס לנעליים של התפקיד הגדול בחיינו, ומבלי שנביא עמנו כל ניסיון או הכנה מקדימים.

נכון יהיה לומר שישנה סדנה קצרה להכנה לפני לידה, ובה אחות בית החולים מעניקה לנו ידע ראשוני חשוב ופרקטי; אך בהתמודדות היומיומית עם אתגרים שונים, הרי שלרוב נותרים לבד.

זה לא תמיד היה כך חשוב יהיה לי לציין.

בעבר הרחוק, כאשר התא המשפחתי הרחב התגורר באותו הכפר, הרי שכולם היו שם להירתם למען ההורים הצעירים.

בעבר, תקציב הזמן שעמד לרשותנו היה רב יותר. סבים וסבתות, דודים ודודות, בני משפחה רחוקים וקרובים היו שם כדי לסייע להורים הצעירים.

במציאות של ימינו, אנו ההורים נדרשים להתמודדות הרבה יותר אינטנסיבית והרבה יותר מעמיקה. עד כמה שבני המשפחה היו מעוניינים לסייע, גם הם נדרשים לעבודה ולתקציב זמן מוגבל.

סדנה שמתאימה לכול

על קרקע פורייה זו, נוצר תחום שלם העונה לשם הדרכת הורים.

המטרה: לסייע להורים להתמודד עם מגוון אתגרים, קלים ויומיומיים וכאלו המצריכים התייחסות מעט יותר מעמיקה. החל מילד שמסרב להתקלח או לאכול, ועד לבעיות של התקפי זעם והיבטים התנהגותיים נוספים.

הדרך: יש מגוון 'תכסיסים מתחת לשרוול' שדי שהורים יכירו בהם, כדי שיוכלו ליישם אותם בבית ולשנות את האווירה מן הקצה אל הקצה. על כך אפרט מעט יותר בהמשך.

מתכונת ההדרכה: הדרכות הוריות יכולות לעבור באופן פרטני, כלומר בין יועץ ההורים לבין ההורים, או במתכונת שאני מפרט עליה כאן בדמות סדנה / הרצאה.

קהל יעד: הסדנה מתאימה לכ-ו-ל-ם. 

הורים טריים שזהו ילדם או ילדתם הראשונים, והורים וותיקים גם הם ימצאו את הנושאים שנדון בהם לעזר רב.

איך משנים את האווירה שבבית?

בעיקר הורים טריים יעידו על האתגר הרב שיכול להיווצר כאשר מתווספים בן או בת בית למשפחה.

מחסור בשעות שינה מצד ההורים, התסכול כאשר לא תמיד יודעים כיצד להגיב אל התינוק ולענות על רצונותיו ותחושת חוסר אונים; כל אלו יכולים להעיב על מערכת היחסים שבין בני הזוג, ולהוביל גם למבוי סתום אל מול הפתרונות הנדרשים.

במסגרתה של סדנת הורים לגיל הרך ולפעוטות, אני דן בנושאים שגורים שכל הורה יכול להזדהות עמם, ומציג טכניקות שדרכן אני מביא לשינוי ניכר אצל הורים המגיעים אלי לייעוץ.

השינוי מתחיל אצלנו, ולא אצל ילדינו

העיקרון הראשי שמנחה אותי בהדרכות ההוריות הוא שאת השינוי לא נוכל ליישם על ילדינו. קודם כל על עצמנו.

ההסבר הוא פשוט:

קשה נורא לבקש מילד ובטח שמתינוק או פעוט, לשנות את ההתנהגותו. מילים לא יעזרו. וגם צעקות לא.

לעומת זאת, קל נורא לבקש מעצמנו לשנות את הדרך שבה אנו מגיבים. כאשר אנו משנים את תגובתנו כלפי ילדינו, הרי שהם ישנו את תגובתם אלינו.

מעין תגובת שרשרת שמשנה את האטמוספירה בבית באופן מאוד נכיר ומאוד מובהק.

שליחת שאלה

רוצים לדעת יותר על הרצאות הורות?

התקשרו אלי: 050-9990416, או תארו לי את המקרה כאן ואשוב אליכם בהקדם:

מתכונת ההרצאה

אורך הסדנה הינו 50 דקות, ולאחריו אנו מקדיש עוד 15 דקות לשאלות מצד הקהל.

את ההרצאה אני מעביר במגוון רחב של אירועים ומקומות לפי דרישה: החל מהרצאות לגני ילדים, דרך הרצאות לחוגי בית ועד לכנסים ולאירועים בתחום החינוך.

אפשרות גם בזום

כולי תקווה שכאשר אתם קוראים את המידע שלהלן, הרי שהמגיפה כבר מאחורינו, אולם אם לא כך הדבר, אז ניתן בהחלט להעביר את ההרצאה גם ב-ZOOM.

אציין שהרצאות פרונטליות נערכות בהתאם לתו הירוק או לכל הנחיה אחרת שתצא.

מכירים הורים שיוכלו להיעזר במידע? שתפו אותו איתם :)

לשיחת ייעוץ ראשונית:

לשיחת ייעוץ ראשונית:

השארת פניה מהירה:

התייעצו איתי

השאירו פניה