ייעוץ שינה בפתח תקווה

רון שמעוני יועץ שינה בפתח תקווה

תוכן עניינים

רון שמעוני, יועץ שינה בפתח תקווה

עולמנו רווי במחלוקות וסכסוכים, אך אני יכול להבטיח לכם שישנו דבר אחד משותף בין כל ההורים ובכל רחבי הגלובוס: השינה. מדובר בנושא כאוב, 'טראומת שינה' יש שמכנים זאת. ההתמודדות המאתגרת עם שנתו של תינוקנו, וכל שכן כאשר הוא בן שנה ומעלה.

לשנתו של תינוקנו השפעה על כל מעגלי הבית; היא משפיעה על היחסים בין בני הזוג, היא משפיעה על יחסינו אל הילד או הילדים הנוספים, על האופן שבו אנחנו מתפקדים ביום-יום, על מצב הרוח ועל העבודה.

התחושה שהורים רבים חולקים איתי היא של חוסר אונים מוחלט. תחושה שבאמת ובתמים אין למצב הנתון פתרון, וגם אין כל אופק או אור בקצה המנהרה.

את הנימה הקודרת הזו ארצה מיד להסיר. שמי רון שמעוני, אני יועץ הורים בגישת מיכל דליות ויועץ שינה בגישת לילה טוב לשינה בריאה. בעל תואר שני בחינוך, בעברי כיהנתי כמנהל חטיבת ביניים ו… אני אבא לשני ילדים מקסימים שבהחלט ידעו להפגיש אותי עם אתגרים (הרי שאין כבעל ניסיון מן השטח).

אני כאן לבשר לכם שיש דרך לדרבן את ילדכם לישון שינה רציפה. יש פתרון שיאפשר לכם סוף סוף לישון שנת ישרים, לעצום את העיניים בערב ולפקוח אותן רק עם בוא הבוקר הבא.

אני מעביר את מפגשיי בקליניקות בפתח תקווה, רעננה ותל-אביב, וכן ניתן לערוך את הייעוץ בזום.

החל ממתי ייעוץ השינה מתחיל להיות רלוונטי?

לעתים פונים אלי הורים שמבקשים להתייעץ אם הם בכלל עומדים ב'קריטריונים', או שאולי הם מגזימים? אולי הם מפריזים בבעיה?

ראשית כל אומר לכם שאם לתחושתכם דבר מה לא עובד כשורה ותוכלו להיעזר בייעוץ חיצוני – הרי שייעוץ רק רק יכול להקל עליכם, לבנות את ביטחונכם בדרך שבה אתם נוקטים (או בדרך חלופית שתעלה במסגרת המפגשים) וגם להוות מקום של פורקן ונחמה.

שנית, חשוב לדעת: ייעוץ שינה לתינוקות לא רלוונטי כל עוד מדובר בתינוק בין יומו ועד לגיל חצי שנה.

אם אשים לרגע בצד את נושא הגזים שמפריע לקטנטנים לישון, הרי שפיזיולוגית גופם עדיין לא מורגל לכך, והוא לא מגיב לשעות היום והלילה באופן שבו גוף תינוק בן למעלה מחצי שנה וכל שכן שנה מגיב.

ומה גם, שאימהות רבות יכולות להעיד עד כמה העובר היה בועט ונוכח ברגעי השקט דוגמת המנוחה על הספה, ועד כמה הוא היה ישנוני ושקט תוך שהאמא ההריונית עבדה, נהגה, או עשתה דבר מה רועש והייתה מצויה בתנועה.

פתאום שינינו סדרי עולם! עכשיו כששקט צריך לישון, וכשרועש ערים. מי אנחנו שנשנה את החוקים 😉 ?

אם כן, אז מתי כן נכון לגשת לייעוץ שינה?

1. תחושה כאילו ונשאבתם אל תוך לופ

ממש כך, לופ של לילות נטולי שינה, של מאבקים למען מעט שעות שינה רצופות.

אתם מרגישים שאתם פשוט לא מצליחים לצאת מתוך מעגל הקסמים הזה, אתם מותשים, התינוק מותש, האווירה פשוט לא מאפשרת לכם כבר להסתכל ימינה ושמאלה ולחשוב שאפשר, מותר וחשוב שהיום-יום ייראה גם אחרת.

2. ישנם עזרים לא נחוצים המסייעים לתינוק לישון

ההיבט המרכזי שעליו גישת לילה טוב לשינה בריאה עונה, הוא נושא התלות; יש לתינוק תלות מסוימת בעזר מסוים שמסייע לו להירדם או לחזור לישון לאחר שהתעורר.

הדוגמה הבולטת לכך היא למשל בקבוק באמצע הלילה שמרגיע את התינוק ומשיב אותו לישון, אך התינוק לא באמת היה רעב ובקושי לחם שלוק וחצי מהמנה. הוא זקוק לו כמעין תלות שמסייעת לו להירדם.

אותו הדבר עם נענוע המיטה, או עם הורים הלוקחים את התינוק בידיים, מרדימים אותו בידיים או בעגלה ואז משיבים אותו למיטה.

במידה וישנם עזרים לא נחוצים שכאלו, זהו סימן שמומלץ לבחון ייעוץ שינה.

3. ישנו קושי ממשי להבטיח שינה רציפה לתינוק

אדגים זאת על תינוק בן 10 חודשים שנדרש למשך שינה רציף העומד על כ-14 שעות ביממה. ובהערת אגב, ישנה טבלה מעולה בנושא אותה תמצאו באתר המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (Centers for Disease Control and Prevention) של מחלקת הבריאות של ארה"ב ושמראה את החלוקה של שעות השינה לפי גילאים.

הורים שמוצאים את עצמם מנסים שוב ושוב להרדים את התינוק ולהבטיח את שנתו הרציפה, ללא הועיל, עלולים בהחלט לדאוג שמא הדבר יפגע בבריאותו או בהתפתחותו. לשינה ישנה השפעה עצומה על התפתחות התינוק, ואם איננו מצליחים להבטיח שעות שינה רציפות, אני יכול להבטיח לכם שהטכניקות הנלמדות בייעוץ השינה, יובילו לשינוי מדהים.

4. בסוף זוהי תחושתכם האישית

מעין סעיף שדומה אך שונה לסעיף הראשון המדבר על תחושת לופ.

אם יש לכם דאגה כלשהי ואתם לא מוצאים מנוח, יועצי שינה יכולים לסייע רבות.

מהי גישת לילה טוב לשינה בריאה?

נותנים מענה לתינוק

אחד מן הדברים שנשאו חן בעיניי והובילו אותי ללמוד וליישם את גישת לילה טוב לשינה בריאה, הוא בכך שאנחנו כן נותנים מענה לבכי של התינוק בזמן שהוא מנסה להירדם / לחזור לישון.

ישנן שיטות שאומרות: 'תנו להם לבכות, הם בסוף יבינו'.

אבל בכי הוא אמצעי התקשורת הראשוני של התינוק, זוהי דרכו להודיע לנו ההורים שהוא זקוק למשהו.

בגישה זו, אנחנו לא מוותרים על כך, אנחנו כן נותנים מענה לבכי, ועם זאת – מסירים בהדרגה את התלות שנוצרה לצורך ההירדמות.

או במילים אחרות: אנחנו שם בשביל התינוק שלנו, אך עושים זאת יחד עם אסטרטגיה ברורה

ובאמת ובתמים - ההדרגתיות היא שם המשחק

גישת לילה טוב לשינה בריאה עושה את הכל באופן הדרגתי.

אם בהתחלה התינוק היה זקוק לנו לעגלה כדי שנרדים אותו ומשם שנעבירו למיטה, הרי שבהדרגה אנחנו נרגיל אותו שאמנם מעבירים אותו לעגלה, מרגיעים אותו, אך לפני שנרדמים, עוברים שוב למיטה.

לאחר מכן, אפשר לעבור לשלב שאנחנו נוכחים ליד המיטה ומנענעים אותה כפי שנענענו את העגלה. וגם כאן נכנס אלמנט ההדרגתיות. אם בהתחלה נענענו כדי שהתינוק יירדם, לאחר מכן נעבור לשלב שאנחנו מנענעים ומפסיקים לאחר שהתינוק נרגע – ההירדמות צריכה לבוא ממנו.

כמובן, שכל משפחה מביאה עמה את האתגר שלה והשלבים מותאמים במדויק לכל תינוק ותינוקת.

ייעוץ שינה בפתח תקווה ואפשרות גם לאונליין

שמי רון שמעוני, בעל תואר שני בחינוך, מוסמך להדרכת הורים בגישת מיכל דליות ומוסמך בייעוץ שינה בגישת לילה טוב לשינה בריאה.

אני יועץ שינה בפתח תקווה עם קליניקות גם ברעננה ובתל אביב. מזמין אתכם ואתכן לעבור תהליך שיאפשר לקטנטנים ולכם לישון שנת ישרים. זה באמת אפשרי, זה באמת בר-השגה.

את הפגישה הראשונה אני ממליץ תמיד לערוך פרונטלית, כאשר את יתר הפגישות ניתן לערוך טלפונית או ב-ZOOM. כמו-כן, למי מכם ומכן שמחפשים אחר ייעוץ שינה אונליין, הרי שהדבר אפשרי (אם כי בכל זאת אני ממליץ שאת המפגש הראשון נערוך פנים אל פנים).

שליחת שאלה

רוצים לדעת כיצד ניתן לחולל שינוי כבר מן המפגש השלישי?

התקשרו אלי: 050-9990416, או תארו לי את המקרה כאן ואשוב אליכם בהקדם:

מכירים הורים שיוכלו להיעזר במידע? שתפו אותו איתם :)

לשיחת ייעוץ ראשונית:

לשיחת ייעוץ ראשונית:

השארת פניה מהירה:

התייעצו איתי

השאירו פניה