אודות ייעוץ השינה בגישת לילה טוב לשינה בריאה

אודות ייעוץ השינה בגישת לילה טוב לשינה בריאה

תוכן עניינים

על גישת הטיפול בה אני נוהג

גישת לילה טוב לשינה בריאה פותחה על-ידי גנית פרג, ואין זה מקרי שבחרתי דווקא בה מכל יתר הגישות. בחלוקה גסה ישנן 2 גישות עיקריות: כזו המרגילה את התינוק להירדם לבדו על אף שהוא בוכה, והשנייה בה בחרתי היא כזו המספקת לתינוק תמיכה ו'גמילה' הדרגתית מן התלות באחר לצורך הירדמות עצמאית.

ואכן יש המון שיטות לייעוץ שינה לתינוקות בשוק. אולם גישת הלילה טוב השתלבה עם תפישתי שצריך וחובה לתת מענה למצוקה של הילד.

כאשר אנחנו לא מגיבים לבכי התינוק, זה פוגע בתקשורת הראשונית שלנו עם ילדינו. התינוק איננו ורבלי, והדרך היחידה שלו לתקשר איתנו היא באמצעות בכי.

העצמאות הראשונית של הילד

"המבחן" הגדול הראשון שלנו כהורים, ואפילו כזה הצובע לעתים קרובות את ההורות בהמשך, הוא מבחן השינה; כיצד מתמודדים עם השינה של התינוק?

למה אני קורא לזה מבחן? כי זהו אתגר קשה מאוד, וכאשר הוא איננו מטופל נכונה, הרי שהוא משפיע על איכות השינה של הילד, הוא משפיע על הזוגיות, על התפקוד שלנו בעבודה, על חיי היום יום של כל ההווי המשפחתי.

נוסף על כך, זהו מבחן שמשפיע על חוסנו הנפשי של התינוק.

שואלים אותי רבות – איך מעצימים ילדים? ואני אומר כבר בגילאים אלו, כבר כאשר אנו נותנים לתינוק להתמודד עם השינה ולהירדם עצמאית, כאן אנו נוטעים את השורשים.

גישת לילה טוב לשינה בריאה קסמה לי כיוון שהיא מלמדת כיצד ללוות את התינוק, להיות שם לצידו, ובו-זמנית, מעניקה לו תחושה והבנה שהוא יכול לעשות זאת לבדו.

מתן כלים לעצמאות - גם להמשך

הדרכת הורים ממוקדת שינה בגישה זו, היא הרבה מעבר לשינה עצמה. 

גישה זו מרתקת אותי כיוון שהיא מקנה להורים כלים להמשך, מגבשת את התפישה שיש ללוות את הילד, יש לתת לו כלים, אך אל לנו לעשות את הדברים במקומו. מכינים את הילדים אל החיים האמיתיים. כן, כן, ממש גם ברגעים הראשונים, שם מניחים את הזרעים עם הרגלי שינה.

ילדינו לא נולדים עם יכולת הירדמות עצמאית, זה לא מולד ויתרה מכך: 9 חודשים הם התרגלו לחיים הפוכים, הם נרדמו בזמן התנועה ברחם, ואילו כאשר האם הייתה במצב מנוחה, אז העוברים החלו לבעוט ולנוע.

גישת לילה טוב לשינה בריאה אומרת באופן חד וברור: אם התינוק בוכה, הוא צריך לקבל מענה. לא משאירים אותו לבכות ונותנים לו להירדם לבדו.

בגישה זו אנחנו מספקים מענה, אך עושים זאת תוך שאנו נצמדים לתכנית פעולה.

באופן הדרגתי, אנו מורידים את התלות של התינוק בנו כהורים, את התלות של התינוק במוצץ, בנדנוד על הידיים, בליטוף או נדנוד המיטה. אנו מעניקים עצמאות אך עם סרגל מאמצים.

שיטה על פי שלבים

יחד עם קובץ מעקב, נעבור תהליך משותף של כחודשיים ובמהלכו נפחית בהדרגה את התלות של התינוק.

אם בשלב הראשון ננדנד את התינוק על הידיים עד שיירדם, הרי שבשלב השני ננדנד אותו ולפני שיירדם נניח במיטה. נעניק לו את העצמאות להירדם לבד בהדרגתיות.

בשלב השלישי נלטף את התינוק. בשלב הרביעי נהיה ליד מיטתו אך ללא מגע. ובשלב האחרון נלך מחדר השינה.

בכל עת שהתינוק בוכה, אנו ניגש אליו, ניתן את המענה. אך לא נוותר ולו לרגע אחד על ההפחתה ההדרגתית בתלותו של התינוק בנו ובעזרים נוספים.

שליחת שאלה

רוצים לדעת כיצד ניתן לחולל שינוי כבר מן המפגש השלישי?

התקשרו אלי: 050-9990416, או תארו לי את המקרה כאן ואשוב אליכם בהקדם:

מכירים הורים שיוכלו להיעזר במידע? שתפו אותו איתם :)

לשיחת ייעוץ ראשונית:

לשיחת ייעוץ ראשונית:

השארת פניה מהירה:

התייעצו איתי

השאירו פניה