ייעוץ שינה ברעננה

רון שמעוני יועץ שינה ברעננה

תוכן עניינים

רון שמעוני, יועץ שינה ברעננה

מרגישים שנכנסתם ללופ שאתם פשוט לא מצליחים לצאת ממנו? הלילות הקשים לא פוסקים גם לאחר גיל שנה? קודם כל ארגיע ואומר שעל אף שהמצב נראה מאתגר ואולי אפילו בלתי פתיר, הוא בר-פתרון, ולילדיכם ולכם מגיע לישון שנת ישרים.

ברוכים הבאים לאתרי, שמי רון שמעוני, יועץ שינה עם קליניקות ברעננה, בתל אביב ובפתח תקווה. אני בעל תואר שני בחינוך, ניהלתי חטיבת ביניים (וכיום עודני איש חינוך בתפקידים ניהוליים נוספים), מוסמך להדרכת הורים בגישת מיכל דליות וייעוץ שינה בגישת לילה טוב לשינה בריאה.

טראומת השינה היא עניין מוכר, מעין אתגר שכל הורה טרי יודע שהוא לוקח על עצמו בחודשים הראשונים שלאחר הלידה.

הידיעה שככל שהזמן עובר עושה את שלו, מרגיעה אותנו ומאפשרת לנו 'לספוג' את הקושי, לנשוך שפתיים ולהמתין בסבלנות. אבל מה עושים כאשר האתגר לא פוסק? הלילות לא הופכים לרציפים יותר?

קשיי שינה אצל תינוקות ופעוטות משפיעים על כל המעגלים שבבית. הם משפיעים על הזוגיות, על העבודה, על היחסים עם יתר הילדים, על התחושה הכללית שלנו.

יש פתרון, וכאן אספר לכם על גישת לילה טוב לשינה בריאה שמעניקה לתינוקכם את עצמאותו הראשונה בחייו – העצמאות להירדם ולחזור להירדם לבד.

'אבל רגע, אולי אנחנו מגזימים ואין צורך בייעוץ שינה?'

בדומה להדרכת הורים, הורים רבים מספרים לי על החששות, הלבטים וגם התחושה שאולי אין כל טעם לפנות לייעוץ חיצוני, אולי מדובר סתם בהגזמה? 

קודם כל גיל התינוק. אם התינוק שלכם הוא מתחת לגיל חצי שנה, אין כל טעם בייעוץ שינה. לאורך ששת החודשים הראשונים לחייו הוא מתרגל למציאות החדשה. 

חשבו על כך, העובר נרדם בכל פעם בה האמא הייתה בתנועה, והועיל לבעוט בעוצמה כשהאמא הייתה במנוחה. פתאום שינינו לו את המציאות ודווקא כששקט ודווקא כשהוא בחוסר תנועה במיטה, אז מצופה ממנו שיירדם. מי אנחנו שנשנה סדרי עולם? 🙂

לצד הצורך שהתינוק יתרגל, הרי שהוא גם עובר תהליכים פיזיולוגיים שונים, ובחצי השנה הראשונה הם עדיין אינם בשלים מספיק כדי להכין את הגוף לשנת לילה.

תוסיפו לזה גזים, אולי שן ראשונה שאיי שם מבצבצת לה, והרי לכם 6 חודשים סוערים למדי. אך טבעיים והגיוניים.

ומתי כן כדאי לשקול ייעוץ שינה?

1. תחושה של 'מעגל קסמים' שלא נגמר

אתם על קרוסלה ופשוט רוצים לרדת.

מרגישים שכל קצב החיים שלכם נכנס לסחרור, שאתם לא מתנהלים יחד עם אתגר השינה, אלא מנוהלים על-ידו.

אתם נמנעים מלהזמין חברים, מחשיכים את כל הבית, הולכים על קצות האצבעות ואפילו נזהרים בפתיחת המקרר שמא הוא יחרוק.

במצב כזה, וכאשר התינוק כבר בגיל בשל, הרי שזוהי העת לשקול ולהתייעץ עם יועצי שינה לגבי קבלת הכוונה.

2. תלות של התינוק

התינוק שלכם בוכה באמצע הלילה, מקבל בקבוק אך משליך אותו לצד ונרדם מיד לאחר מספר שלוקים קטנים. או שהוא זקוק לידיים ונענוע כדי להירדם חזרה ולאחר מכן אתם מחזירים אותו למיטה. מרדימים קבוע בעגלה ומעבירים למיטה.

אותה התלות, זהו בדיוק האתגר שגישת לילה טוב לשינה בריאה נוגעת בו. המטרה שלנו היא לבטל את התלות הזו, ולהעניק לתינוקכם את העצמאות שלו להירדם לבד ללא עזרים.

3. התינוק לא ישן את מספר השעות המצופה

אומר זאת כך, תינוק שמגיע לגיל 10 חודשים לשם הדוגמה, צריך לישון בין 13 ל-14 שעות ביממה. במידה ואתם מוצאים את עצמכם נאבקים להרדים את התינוק, וכן שהוא מתעורר בזעקות ולא חוזר לישון לאחר מכן, אני מניח שמתעוררת בכם לא מעט דאגה.

אין כאן ספק, מחקרים מראים באופן ברור ומובהק שלשינה ישנו תפקיד קריטי בהתפתחות הילד. ולכן אם מתעוררת בכם דאגה כזאת ולא הצלחתם לגרום לתינוקכם לישון שינה רציפה, ייעוץ שינה בהחלט יכול לתת לכם טכניקות יעילות שישנו את פני המצב.

4. תחושת בטן

בסופו של יום, אין תחליף לתחושה ודאגה של הורה.

וכאן אגיד שאתם מוזמנים לפנות אלי בכל שאלה. לא בהכרח שכל מצב מצריך הדרכה הורים מכוונת שינה.

על גישת לילה טוב לשינה בריאה

נותנים מענה לבכי של התינוק

זהו האלמנט הראשי שהנחה אותי כשבחרתי דווקא בגישה זו.

מצא חן בעיניי שכן נותנים מענה לכל בכי של התינוק, ולא משאירים אותו לבכות כדי שיתרגל. אחרי הכל, בכי זהו אמצעי התקשורת הראשוני של התינוק עם הוריו, ואל לנו לוותר על כך ולהתעלם ממנו.

בגישה זו, אנחנו מורידים את התלות של התינוק בעזרים שונים שיסייעו לו להירדם, עושים זאת באופן הדרגתי ומבלי לוותר על מתן מענה לבכי. אנחנו שם בשבילו, אך עושים זאת יחד עם מה שנקרא לו אסטרטגיה.

הכל נעשה בהדרגתיות

השיטה כולה מבוססת על הדרגתיות. וכמובן שכל מקרה הוא לגופו. ישנם הורים שאיתם אני מתחיל מתינוק שזקוק לעגלה כדי להירדם. ישנם הורים שאיתם אנחנו מתחילים בתהליך ממצב בו התינוק מבקש שילטפו אותו או ינענו את המיטה, או ינכחו בחדר.

נניח לשם הדוגמה שמדובר בתינוק שרוצה להיות רק על הידיים, הרי שבשלב הראשון נרים אותו, אבל לא נרדים אותו בידיים שלנו. תמיד לפני ההירדמות נשים אותו במיטה.

בשלב הבא, נתחיל לגמול את התינוק בהדרגה מליטוף ורק נהיה נוכחים לידו, בשלב שאחריו נהיה נוכחים בחדר ללא ליטוף, ובשלב האחרון נצא מן החדר.

כמובן שתיארתי זאת על קצה המזלג, ומדובר בתהליך. חשוב שנדע שזהו תהליך. אך אם עושים אותו ובנחרצות, השינוי מתחולל פשוט לנגד עינינו.

ייעוץ שינה ברעננה ואונליין

את ייעוץ השינה אני עורך פרונטלית בקליניקה ברעננה, אך אני יכול לומר שמרבית ההורים מגיעים אלי פרונטלית למפגש הראשון בלבד, ולאחריו ניתן לערוך את יתר המפגשים טלפונית.

במידה ואתם מעוניינים בכך, אפשר כמובן לערוך את כל המפגשים פרונטלית, או לחילופין את כל המפגשים באמצעות ה-ZOOM (אם כי אני כן ממליץ על פגישה ראשונה פרונטלית שכן אין תחליף לכך).

שליחת שאלה

רוצים לדעת כיצד ניתן לחולל שינוי כבר מן המפגש השלישי?

התקשרו אלי: 050-9990416, או תארו לי את המקרה כאן ואשוב אליכם בהקדם:

מכירים הורים שיוכלו להיעזר במידע? שתפו אותו איתם :)

לשיחת ייעוץ ראשונית:

לשיחת ייעוץ ראשונית:

השארת פניה מהירה:

התייעצו איתי

השאירו פניה