ייעוץ שינה אונליין

ייעוץ שינה אונליין

תוכן עניינים

רון שמעוני, ייעוץ שינה ב-ZOOM (וקליניקה בת"א, רעננה ופ"ת)

שמי רון שמעוני, בעל תואר שני בחינוך, כיהנתי כמנהל חטיבת ביניים, מוסמך להדרכת הורים בגישת מיכל דליות ולייעוץ שינה בגישת לילה טוב לשינה בריאה. ו.. אני אבא לשני ילדים מקסימים. בקיצור במשרה מלאה 🙂 וכמוכם, גם אני הרגשתי על בשרי את הלילות הקשים של השנה הראשונה (וגם קצת מעבר אליה).

אני מעביר ייעוץ שינה ב-3 קליניקות לנוחיותכם בתל אביב, ברעננה ובפתח תקווה, אך יכול לומר שלמעט המפגש הראשון שנערך פרונטלית, יתר המפגשים הם טלפוניים או בזום. לכן, מי מכם שמחפש אחר ייעוץ שינה ללא כל צורך בהגעה ולו לפגישה הראשונה, זה אפשרי בהחלט.

למה בכל זאת אני כן ממליץ לכם לשקול פגישה ראשונה במתכונת פנים מול פנים?

כיוון שלטעמי אין תחליף ממשי לרושם שאני יכול לקבל מן האתגר והמצוקה שאתם חווים.

שיחה פנים מול פנים מאפשרת לעתים לצלול ולו אל הפרטים הקטנים ביותר. קשה להסביר זאת במילים, אך וודאי שתבינו אותי: ברגע שנפגשים, מוצאים לפתע מקום של פורקן, של נחמה, מקום שבו אפשר לספר ולחלוק את כל שעל הלב.

זוהי המלצה אישית שלי כמובן, ואין מאחוריה היבט מקצועי שאומר שרק כך או אחרת. פשוט הרגשתי שאני מוכרח לכתוב את זה 🙂

למי הייעוץ מתאים?

ראשית כל, אבקש לדעת את גילו או גילה של התינוק/ת, שכן מתחת לגיל חצי שנה אני יכול לומר שאין כל טעם בייעוץ שינה. ראשית כל גזים… אי אפשר להילחם בכך, ופשוט לספוג את החודשים הקשים והם יחלפו מעצמם. ושנית, פיזיולוגית התינוק שלכם עוד לא מורגל לשעות הלילה והיום.

לכן, אם אתם תינוקכם הוא מעל גיל חצי שנה, נושק לשנה וקצת מעבר אליה, אין כל ספק שזוהי עת מומלצת לקבלת ייעוץ שיאפשר לתינוקכם ולכם לישון שנת ישרים.

ייעוץ השינה חשוב לציין, בעיקרו מותאם להורים לתינוקות. במידה וילדיכם הם פעוטות ובגילאי גן דוגמת שנתיים ומעלה, הרי שמדובר בהדרכת הורים מוכוונת שינה לילדים, ששונה במהותה ובאסטרטגיה שלה. מיד אסביר הכל.

מתי הייעוץ מתאים להורים לתינוקות?

  • במידה ואתם מרגישים שאתם נמצאים במעין 'מעגל קסמים' שלא נגמר. כל לילה הוא אתגר, ואתם הופכים לדרוכים יותר, עייפים יותר. זה משפיע על מערכת היחסים בזוגיות, על היחסים עם יתר הילדים, על העבודה והתפקוד היומי.
  • במידה ואתם מוצאים את עצמכם עוזרים לתינוק להירדם עם נדנוד המיטה, עם מעבר לעגלה וממנה חזרה למיטה, עם בקבוק באמצע הלילה שלא באמת נאכל וכיוצא בזאת.
  • אם אתם מוצאים את עצמכם נאבקים ללא הועיל לאפשר לתינוק לישון שעות רציפות.

העיקרון בייעוץ שינה לתינוקות: יש תלות מסוימת לתינוק על מנת שיירדם או ישוב להירדם לאחר התעוררות; תלות בדמות נדנוד המיטה, נדנוד העגלה, מתן בקבוק, ליטוף על המצח.

המטרה שלנו היא לבטל את התלות הזו בהדרגה, ואט-אט להעניק לתינוק שלנו את היכולת להירדם עצמאית. 

זוהי למעשה היכולת העצמאית הראשונה של תינוקכם!

מתי הייעוץ מתאים להורים לילדים/פעוטות?

בכל מקרה ובו אתם שמים לב שישנם מאבקים על נושא השינה.

אם הילד לא אוהב את המיטה שלו ומחפש כל הזמן לישון יחד אתכם, אם הילד שלכם הולך לישון בשעות מאוחרות מאוד, אם אתם מרגישים שישנה רגרסיה בשינה והיתעוררויות מרובות באמצע הלילה.

במקרים האלו, ישנו שוני משמעותי בין ייעוץ שינה לתינוקות לבין ייעוץ שינה לפעוטות.

בעוד שבייעוץ השינה לתינוקות אנחנו מבטלים תלות מסוימת, הרי שבייעוץ שינה לפעוטות אנחנו מלמדים את הילדים שלנו לאהוב את המיטה שלהם. בנוסף, ייעוץ שינה לפעוטות משלב בתוכו אלמנטים מתוך הדרכת הורים ותלמדו כיצד לחזק את הסמכות ההורית ולהביא לשינויים התנהגותיים אצל ילדיכם.

על גישת לילה טוב לשינה בריאה לתינוקות - מעניקים עצמאות

המטרה שלנו כאן היא לבטל את התלות של התינוק בעזרים שונים המסייעים לו להירדם או לשוב לישון לאחר שהתעורר, ובכך למעשה לגבש אצלו את היכולת העצמאית הראשונה בחייו.

נלמד כיצד לעשות זאת באופן הדרגתי, ותוך שאנחנו נותנים מענה לבכי. חשוב לציין שישנן שיטות המורות לנו להתעלם מן הבכי של התינוק. מה שקסם לי בגישה הנוכחית הוא שאנחנו כן נותנים מענה, שכן בכי הוא אמצעי התקשורת הראשון והעיקרי של התינוק שלנו.

אם בהתחלה התינוק נרדם אך ורק בידיים, נלמד כיצד בהדרגה ניקח אותו בידיים, אך רגע לפני שהוא נרדם ולמעשה נרגע, נשיב אותו אל המיטה. את ההירדמות יש לעשות אך ורק בתוך המיטה.

ואם לאחר מכן נלטף את התינוק כדי שיירגע, הרי שלאחר מכן בהדרגה נרגיל אותו שאנחנו יושבים לידו אך לא מלטפים.

עיקרון ההדרגה, התמדה ונחישות, הם המפתח להצלחה, ואתם תראו שינוי מדהים בתוך זמן קצר.

על הדרכת ההורים מוכוונת השינה לילדים

אני בכוונה קורא לכך בשם הדרכת הורים מוכוונת שינה, ומעדיף את המונח הזה על פני ייעוץ שינה לילדים.

הסיבה לכך היא כיוון שכאן מדובר בעקרונות מובהקים אותם אני לוקח מניסיוני כמדריך הורים.

העיקרון המוביל: כל שינוי שנרצה לחולל בקרב ילדינו, מוכרח קודם כל להתחיל בשינוי אצלנו.

הבונוס האדיר שתקבלו מן ההדרכה הזאת, הוא שאת העקרונות הללו תוכלו ליישם בעוד מגוון היבטים שונים: ילד שמסרב לסדר את החדר, ילד שמסרב להכין שיעורי בית, מסרב להתקלח, וכמובן עוד שלל היבטים התנהגותיים שקצרה היריעה מלכלול את כולם.

בהערת אגב, תוכלו למצוא שפע של מדריכים בנושא באתר.

התייעצו איתי

בכל שאלה והתייעצות אני מזמין אתכם ואתכן לכתוב לי בוואטסאפ, להתקשר אלי או להשאיר לי פניה באתר.

בטופס יצירת הקשר גם ניתן לתאר את האתגר במלואו, וכך אוכל להשיב באופן הרבה יותר מכוון מדויק.

שליחת שאלה

רוצים לדעת כיצד ניתן לחולל שינוי כבר מן המפגש השלישי?

התקשרו אלי: 050-9990416, או תארו לי את המקרה כאן ואשוב אליכם בהקדם:

מכירים הורים שיוכלו להיעזר במידע? שתפו אותו איתם :)

לשיחת ייעוץ ראשונית:

לשיחת ייעוץ ראשונית:

השארת פניה מהירה:

התייעצו איתי

השאירו פניה